Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
03. marts 2002 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværk i home-edition?

Davs. Jeg har lige fundet ud af hvordan man lavede et netværk i winxp prof. Altså det med at slå "brug enkel fil-deling" FRA. Og så at man skulle lave en bruger inde i "computeradministration" så den der skulle logge på netværket var oprettet som bruger. Hvor skulle man vide alt det fra.?

Men problemet er nu: Jeg skal oprette et netværk med en home-edition. Og det er jo helt anderledes end winxp prof.

Der er ialt 3 computere. En med 98, en med 2000 og en med home-ed. Dem med 98 og 2000 kan godt snakke sammen, og se hinandens filer. Men homeedition kan ikke komme på netværket. Jeg har prøvet alt ville jeg mene. Altså inde under "konfigurer et hjemmenetværk". De har alle tre samme arbejdsgruppe.
Den med home-ed. kan godt se sig selv, men ikke de andre.

Hvad kan der være galt. Skal man også oprette en "bruger" som i xp-professionel?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
03. marts 2002 - 16:08 #1
kan du godt se XP fra de andre computere ??? men bar ikke komme ind på den ???
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
03. marts 2002 - 17:03 #2
Fra min home-edition kan jeg kun se de filer jeg har delt. Ikke de andre computere. Og på de to andre computere, kan jeg heller ikke se home-ed. delte filer. Det er home-ed. der er galt med. Det er bare hvordan den skal sættes op.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
03. marts 2002 - 17:51 #3
har du firewall slået til på din XP ???
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
03. marts 2002 - 17:55 #4
Den er slået fra...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
03. marts 2002 - 17:57 #5
hmm..ok

og du har husket at installeret alle protokoller og klienter ??
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
03. marts 2002 - 18:01 #6
Ja de er installeret. Men kender du professionel. For der var det det med brugeren man skulle oprette på hinandens computer og det med at enkel fildeling skulle være slået fra. Skal man gøre et eller andet i home-edition for at få netværk til at virke. altså ligesom i prof. ?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
03. marts 2002 - 18:03 #7
Ja jeg køre selv Windows XP proffesional og er i netværk med to andre computere som begge kører windows 98 :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
03. marts 2002 - 18:04 #8
Jeg har ikke selv kørt Home Edition før.. er der stor forskel mellem prof og home ? :-)
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
03. marts 2002 - 18:07 #9
Ja det er der nemlig. Jeg troede bare jeg "lige" skulle om og fikse det, fordi jeg fandt ud af hvordan det fungede i prof. MEN NEJ!!!

Men du ved ikke hvordan så? :-(
Avatar billede s.b.a Nybegynder
03. marts 2002 - 18:08 #10
Jo måske...Har du ICQ ???
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
03. marts 2002 - 18:13 #11
Ja det har jeg da. Men jeg har ikke computerne her. De står i den anden ende af byen :-(

mit icq er 19797324 ses
Avatar billede www.letitbe.dk Nybegynder
10. januar 2005 - 13:45 #12
bedre send end aldrig ;-)