Avatar billede muhammedali Nybegynder
02. marts 2002 - 21:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lægge ud

Jeg er temmelig ny i det med hjemmesider og vil gerne vide hvordan man lægger siden ud på nettet?
Jeg vil også gerne vide hvilke  udgivere jeg skal holde mig fra.

Muhammed
Avatar billede inf2005 Nybegynder
02. marts 2002 - 21:07 #1
Har du et webhotel, eller har du plads der har du er opkoblet?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. marts 2002 - 21:10 #2
Flere sider tilbyder gratis hosting dvs. du kan gratis få lagt din hjemmeside ud hos dem. Så bliver adressen til siden fx: www.friserverplads.dk/muhammedali

Hvis man vil have sit helt eget navn (fx www.muhammedali.dk) skal man købe et domæne + webhotel.
Domænet koster omkring 100 i oprettelse og 40 kr. om året. Webhoteller variere meget i prisen alt efter hvor plads der skal være til filer.

Når man har fået et webhotel, domæne og fået det hele op at køre kan man bruge et ftp program (fx leapFTP, cuteFTP) til at uploade filer filer med.
Avatar billede jonas- Nybegynder
02. marts 2002 - 21:14 #3
Hvis du vælger gizmos omtalte løsning med et domænenavn (www.muhammedali.dk) kan du kigge på nogle af følgende sider, hvor du kan få domænenavn:

www.cliche.dk - skulle være meget billigt, ca. 1 kr. pr. måned.
www.freepaq.dk - hosting er gratis, men der er ikke værd at anbefale.
www.web-sale.dk - en del langsomt, men billigt og stabilt.
www.webdomain.dk - burde ikke engang anbefales. Meget dårlig service.
http://www.chart.dk/list_websites.asp?mode=kategori&kategori_id=128&start=1 - kig her for yderligere webhoteller.
Avatar billede muhammedali Nybegynder
02. marts 2002 - 21:24 #4
Øhh det skulle halst være gratis
Muhammed Ali
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. marts 2002 - 21:25 #5
så kan du bruge:
www.freeserverplads.dk

www.geocities.com (noget kringlet)
www.f2s.com (lidt svær at komme igang med)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
02. marts 2002 - 21:25 #6