Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. marts 2002 - 16:58 Der er 15 kommentarer

w2k, 1ip, 2pc'er

Jeg har et problem med opsætning af mine to maskiner. Jeg har adsl hos TDC
Bredbånd med en fast ip og en Netgear switch, Windows 2000 på begge pc'er. Uden Router...
Men jeg skal have en ekstra pc koblet på. mit spørgsmål lyder så hvordan jeg
klarer det? Jeg har rodet lidt med de forskellige indstillinger men har ikke
kunne få det til at kører rigtigt. Jeg har aldrig rigtigt rodet med netværk
før.
Det er ikke nødvendigt at maskine nr. 2 kan komme på nettet, den skal blot
kobles til pc 1. Indtil jeg får to dynamiske ip'er.
MVH.
KK
Avatar billede disky Nybegynder
02. marts 2002 - 16:59 #1
smid 2 netkort i PC1.

Det er såmen det hele.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. marts 2002 - 17:02 #2
han skal da også ha noget software til at køre på pc1, så??!
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. marts 2002 - 17:06 #3
Hmmm, ET netkort til???? Kan man ikke angive noget med noget ip adresse på PC2???
Avatar billede samserver Nybegynder
02. marts 2002 - 17:18 #4
du skal lave en "dhcp" noget der ligger i win2000 som standart!
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. marts 2002 - 17:20 #5
>>samserver
Kan du foklarer lidt om hvordan man laver sådan en fætter?
Avatar billede samserver Nybegynder
02. marts 2002 - 17:23 #6
Det er en server man setter op på den ene og så går i-nettet igennem der...

Jeg har ikke så meget forstand..(kunne ikke selv få det til at virke) lol
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. marts 2002 - 17:25 #7
samserver>> hehehe ;o)
Avatar billede arkivaren Nybegynder
02. marts 2002 - 18:02 #8
Nu kender jeg ikke specifikt Netgear Switghen. Men normalt skal du gøre følgende:Gå i Lanforbindelse og egenskaber check at følgende er installeret: Klientprogram til Microsoft netværk, Fil- og udkriftsdeling til Microsoft Netværk og TCP/IP. Du lader egensbaer være på den første(skal stå til Windows locator). TCP/IP sættes til Hente IP automatisk og intet andet. Så burde det køre. Men som du jo er klar over uden delt ADSL.
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. marts 2002 - 18:45 #9
>>arkivaren
Deter netop problemet opstår... det virker ikke når jeg gør sådan... Men giver jeg begger pc'er ip 192.168.0.50 osv du ved nok så kan de godt "tale" sammen.....
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. marts 2002 - 18:54 #10
Skal nogle af kablerne måske være krydset???
Avatar billede arkivaren Nybegynder
02. marts 2002 - 19:51 #11
Nej! Alle kabler skal være lige.
Hvad sker der hvis du tager stikket ud af switchen til modem?? (evt. genstart begge)
Avatar billede michelakierkegaard Nybegynder
02. marts 2002 - 20:22 #12
arkivaren>> hov, hov... Nu kunne maskinerne godt tale sammen... kommer vi tættere problemet.. ????
Avatar billede arkivaren Nybegynder
02. marts 2002 - 23:36 #14
Beklager jeg har været væk!! Men ja nu må den snart være der. Det måske være at du i internetinstillinger har sat en IP-adr op. Prøv under orbindelse>lanindstilling også her at sætte til auto registrering.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:13 #15
lukketid?!