Avatar billede geek0 Nybegynder
28. maj 2000 - 19:29 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

CyberShitty ADSL (1megmodem)

Cybershitty påstår, at hvis man vil have 2 computere i netværk (med en HUB), og kun 1 af dem på internet SKAL man købe en router, eller have 2 netkort i en af computerne.
Det kan da ikke passe, vel???
Avatar billede michaels Nybegynder
28. maj 2000 - 19:40 #1
Jo, hvorfor ikke??
Avatar billede geek0 Nybegynder
28. maj 2000 - 19:42 #2
Man må da kunne sætte tcp/ip op til indernettet, og så bruge NETBeui til filsharing.
Avatar billede exception Nybegynder
28. maj 2000 - 20:06 #3
Nej CC supporter ikke at to netkort forbindes til modemet (f.eks. igennem en HUB). Modemet kan ganske vist klare det jvf. http://www.nortelnetworks.com/products/01/1mm/techspecs/faq.html#14. Det er sikkert CC's hardware som ikke kan holde styr på flere MAC-addresser
Avatar billede victor44 Nybegynder
28. maj 2000 - 20:22 #4
Hvis 'modemet' ikke fungerer som router skal du have en maskine der kan fungere som sådan.
Nogle xDSL modemer virker som 'normale' modems og derfor skal man bruge ppp for at snakke med Internettet via modemet.
Så hvis du bruger et netkort til at snakke ppp. Så skal du have et til til at snakke med resten af dit net.
Du kan sagtens bruge NETneui til fildeling, men TCP/IP er det der snakkes på Internettet så den protokol kan du ikke bare skrotte hvis du vil have mere end en maskine på.
Avatar billede geek0 Nybegynder
28. maj 2000 - 21:05 #5
Ja, men jeg behøver ikke at gå på internet med den anden computer, de skal bare være i netværk, og 1 skal være tilsluttet netværket.
Jeg kunne da også forestille mig at 2 netkort ville konflikte, og jeg har ikke tænkt mig at købe en router.
Avatar billede z_master Nybegynder
28. maj 2000 - 21:15 #6
Geek >> Hvis ene maskine skal være på netværket og den anden skal på Internettet og de stadig skal kunne snakke sammen, så skal du altså have to netkort i den maskine du sidder på Internettet med.

1 kort til ADSL modemmet (undtagen hvis du vil bytte om på kablerne hele tiden)
og 1 kort til dit lokale netværk

  Netkort        Netkort    Netkort
2 ---------> Hub <-------- 1 --------> Internet
Avatar billede z_master Nybegynder
28. maj 2000 - 21:16 #7
Glemte at sige at 1 og 2 er dine COmputere
Avatar billede geek0 Nybegynder
28. maj 2000 - 21:22 #8
Ok, vi har godt nok 2 netkort, men kan man lave det, uden de konflikter??
Avatar billede victor44 Nybegynder
28. maj 2000 - 21:34 #9
Ja det er ikke noget problem at have mere end et netkort.
Tænk på at du heller ikke har problemer med at have et modem og et netkort. Det er begge netværks enheder.
Avatar billede neess Nybegynder
03. juni 2000 - 22:58 #10
Bruger du win2k.Er det let at dele internet..
Ellers brug wols adsl.
Her for man en router med(låner).