Avatar billede clockman Nybegynder
01. marts 2002 - 20:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med store I'er i Word 2000

Jeg har et problem med, at mit word program laver samlie i'er store hver gang jeg skriver.

Jeg har tjekket at sproget er Dansk, og det sker ikke kun ind i mellem, men hver gang.

Er der nogle der akn hjælpe mig.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2002 - 20:39 #1
Du skal gå ind i Funktioner->Autokorrektur og slette i = I
Avatar billede oskar Nybegynder
01. marts 2002 - 20:52 #2
En anden og mere omfattende løsning:

Gå i Funktioner - Autokeorrektur og fjern hakket ud for Første bogstav i sætninger med stort.
Herved får du også Word til at lade være med at skrive månedernes navne med stor i datoer, hvilket er forbudt i dansk retskrivning.
Avatar billede piphans Nybegynder
02. marts 2002 - 12:34 #3
Det er fordi der er "find sprog automatisk" koblet til. Hvis du så skriver noget som programmet tolker som engelsk, så kan det du beskriver ske.

Du løser problemet ved at fjerne autokorrekturen der retter i til I, og det skal gøres i den engelske autokorrektur, så du er nød til at skifte sproget til engelsk inden du retter.

mvh P
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2002 - 16:50 #4
Ret sproget til dansk og tryk på stand således, at dette tilføjes din NORMAL.dot så vil programmet huske dette fremover
\\AMH
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2002 - 17:03 #5
clockman-> har du fået svar?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 16:23 #6
Lukker du snart spørgsmålet?