Avatar billede codemon Nybegynder
01. marts 2002 - 20:06 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

downloadhastighed 4 gange hurtigere end forbindelsen er på

Hvordan kan det lade sig gøre at jeg (med en 1Mbit adsl forbindelse) pludselig henter en fil ned med over 700 kbs. Den teoretiske max burde være 128kbs.

Det er da helt absurd, jeg troede først det var en "regnefejl" men har prøvet adskellige gange og har endda installeret om i mellemtiden.

fakta er at der er gemt 16,47 MB efter endt downloading, på ca. 20 sek!!!

Avatar billede oz2kas Nybegynder
01. marts 2002 - 20:11 #1
Har hørt om forskellige kunder der hos fx. TDC har haft sporatisk eller fast større forbindelse end den de normalt har købt :)
Hvor har du adsl henne?
Avatar billede disky Nybegynder
01. marts 2002 - 20:11 #2
Det er din internet udbyder der har kludret i det :))

Forresten er den teoretisk hastighed 128 KBs (kilo byte per sekund) ikke 128 kbp (kilo bits per sekund)

Sug så meget du kan så længe det varer :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2002 - 20:14 #3
Kan det være hentet fra en cache/proxy på dit netværk?
Avatar billede codemon Nybegynder
01. marts 2002 - 20:18 #4
jeg er ikke på noget netværk.

Hvad mener du med at internetudbyderen har kludret i det? hvis jeg skulle have fået en forkert forbindelse ville det vel ses på alle downloads.

Jeg har aldrig før været over 115 KBs i længere tid.

Det mærkelige er at det er på det ene link, det er kun uden downloadsacc. og downloadsdialogboksen opfører sig underligt.
Den skriver xx af 2.21MB til at starte med, når så de 2.21 MB er nået går den grasat og hastigheden ryger i vejret. Derefter ender den med 16MB.

Det er fra denne google søgning:
http://www.google.com/search?q=+%22frequence+domain%22&hl=da&lr=lang_en&as_qdr=all&start=30&sa=N

linket er
www.diku.dk/research/published/96-30.ps.gz
Avatar billede oz2kas Nybegynder
01. marts 2002 - 20:21 #5
DET er ikke din computer der er noget galt med...
Min kommer helt op på 1.4 mb/s :)

Det er enten filen/linket/serveren eller noget helt andet der er i vejen.

Filen er også korrupt
Avatar billede codemon Nybegynder
01. marts 2002 - 20:21 #6
Prøv at downloade linket uden downloadacc. og se hvordan den opfører sig.

forresten selvom udbyderen skulle have kludret i det er den hurtigste adsl forbindelse 2Mbit (hos TDC) så det kan heller ikke give 16 MB på 20 sek.
Avatar billede dmcn Praktikant
01. marts 2002 - 20:21 #7
Måske fordi filen kun fylder 2.11 mb? :P
Avatar billede oz2kas Nybegynder
01. marts 2002 - 20:21 #8
Damn.. det er da sjovt at se sin forbindelse gå så meget amok :)
Avatar billede dmcn Praktikant
01. marts 2002 - 20:23 #9
Øh.. og dog - her starter den med at sige at filen er på 2.11 mb - så stiger størrelsen til 8.80 mb osv., jo mere jeg downloader.
Avatar billede dmcn Praktikant
01. marts 2002 - 20:26 #10
vi er nu oppe på 13.8 mb, men min linie går til gengæld ikke amok. Stabil download på 60 - 65 kb i sekundet.

Hov... den er lige blevet færdig: 16.0 mb, in 4 min 20 sec.
Transfer rate: 63.3 kb/sek.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2002 - 20:27 #11
Får du pakket den ud fra .gz mens du downloader ?
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2002 - 20:29 #12
Bruger Download Accelerator Plus, og her er resultatet helt normalt :/
Avatar billede dmcn Praktikant
01. marts 2002 - 20:31 #13
Filen er, som oz2kas siger, korrupt. Jeg kan ikke åbne den med winRAR uden at få fejl.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2002 - 20:33 #14
Filen hos mig er ikke fejlbehæftet. En helt normal PostScript fil -
måske endda lidt interessant ... :)
Avatar billede codemon Nybegynder
01. marts 2002 - 20:34 #15
Da jeg prøvede med flashget downloadede den kun de 2.21 MB med normal hastighed.

sammenligner man de 2 filer i ultraedit er de helt forskellige.
Avatar billede dmcn Praktikant
01. marts 2002 - 20:35 #16
Yderst interessant - måske man skulle maile diku om problemet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2002 - 20:36 #17
Den kan hentes - midlertidigt - på ftp://hasselager.net
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2002 - 20:36 #18
Mon det er diku, der har et problem - eller I har browsere, der
ikke forstår .gz ?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
01. marts 2002 - 20:38 #19
hmm.... jeg gætter på at den "næsten" kun er gået amok i IE
Avatar billede oz2kas Nybegynder
01. marts 2002 - 20:40 #20
eller hvad?
Avatar billede dmcn Praktikant
01. marts 2002 - 20:43 #21
Så... nu prøver vi lige at hente den med Opera @ Debian Linux. Så må vi se hvad resultatet bliver. :)
Avatar billede roman Nybegynder
02. marts 2002 - 14:06 #22
Ja jeg ved godt hvad jeres problem er.. Jeg kender ikke den tekniske begundelse. Der sker åbentbart det at jeres browsere eller download programmer åbner og pakker filen ud mens i downloader. Får i den .gz fil er der en 16mb fil. Så det er jeres udstyr der er konfigureret forkert. Jeg har nu hentet filen men normal hastighed her omkring 400k/sec og jeg kan sagtens åbne filen og den er ikke korupt.
Så det må være fejl konfiguration fra jeres side.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
03. marts 2002 - 13:56 #23
Jeg downloader med ca. 50 KB/S. Jeg downloadet normalt med 16KB/S.
Men jeg har prøvet det før.
Den bliver bare ved hele tiden, hvor den f.eks. siger at det fylder 100 mb.
Så når den er nået over 100MB, så fortsætter den bare.
Det kan også være sådan noget hvor den ikke kan finde ud af hvor meget at filen fylder og bare viser hvor meget at den har downloadet.

Det har jeg prøvet nogle gange...
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 12:00 #24
Tjaaa, det tog ca 1½ sek. for at downloade den ovennævnte fil for mig!

Nu sidder jeg godt nok også på en 34Mb linie! :o)
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
05. marts 2002 - 14:28 #25
jakeman -> Hvor har du fået den forbindelse henne?
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 14:29 #26
På arbejdet!
Avatar billede codemon Nybegynder
10. april 2002 - 20:54 #27
luk