Avatar billede lazymann Nybegynder
01. marts 2002 - 19:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Der sker ingen ting

Jeg har lige købt et Asus p4s333 en p4 1,8 og selvfølgelig en ram klods der passer..... at samle det er ikke så svært. Men når jeg vil state maskinen op sker der ingen ting, eller det vil sige alle min enheder starter op men skærmen forbliver sort. hvorfor det???
Avatar billede nonick Nybegynder
01. marts 2002 - 19:56 #1
Check grafikkorttet sidder ordentligt i soklen
Avatar billede lazymann Nybegynder
01. marts 2002 - 19:56 #2
Ja jeg har sat stikket fra skærmen i grafikkortet..!

Bare lige så inge siger jeg skal prøve det.
Avatar billede nonick Nybegynder
01. marts 2002 - 19:58 #3
Det sker at bundkortet sidder lidt for langt nede. Derfor kan Grafikkortet ikke nå helt i bund. Har selv været ude for det samme.

Hvis det ikke hjælper ville jeg ringe til forhandleren, for så er det defekt grafikkort
Avatar billede lazymann Nybegynder
01. marts 2002 - 19:58 #4
Har jeg gjort det kan ikke trykkes længere ned i soklen. jeg har også tjekket alle kabler, de kan heller ikke komme længre ned i deres respektive sokler.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 19:59 #5
Hej Har du sat de to extra stik i på bundkorted. 1. Et  4 benet stik, 2 . et aflangt 6-7 benet.
VH Henrik
Avatar billede nonick Nybegynder
01. marts 2002 - 20:00 #6
Henrik.. Hvad er det for nogle stik?
Avatar billede lazymann Nybegynder
01. marts 2002 - 20:01 #7
Grafikkortet virker jeg kan sætte det over i en maskine jeg har og står ved siden af, og der virker det unden probs...
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 20:01 #8
Det 4 benet er i 2 rækker.
VH Henrik
Avatar billede lazymann Nybegynder
01. marts 2002 - 20:02 #9
Det 4 benet stik er sat på men det 6-7 benet stik som vi kender fra AT er der ikke nogen steder at sætte hen... Jeg har hørt at det kun bruges når man kører med RDRAM.!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 20:02 #10
Det var et svar:
Hej Har du sat de to extra stik i på bundkorted. 1. Et  4 benet stik, 2 . et aflangt 6-7 benet.
VH Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 20:04 #11
2 stik der kun bruges på pentium 4
VH Henrik
Avatar billede nonick Nybegynder
01. marts 2002 - 20:04 #12
Der sidder sq da ingen stik i grafikkortet!
Avatar billede nonick Nybegynder
01. marts 2002 - 20:05 #13
ok
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 20:07 #14
Hvis du ikke har det på din strømforsyning, må du købe en ny før det virker, var selv ude for det samme, måtte slæbe den ind til forhandleren med bus, jeg glemmer det aldrig, han satte 2 stik på og det kørte.
VH Henrik
Avatar billede lazymann Nybegynder
01. marts 2002 - 20:07 #15
Ja det var et svar, men desværrer ikke det der løst problemet :-( andre gode forslag det 6-7 benet stike du snakker om er kan ikke placeres nogen steder.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 20:08 #16
Det er stik fra paver til bundkort.
VH Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 20:09 #17
Paver = strømforsyning
VH Henrik
Avatar billede lazymann Nybegynder
01. marts 2002 - 20:10 #18
Ja der er de to stik mender er kun det 4(Det stik hvor de 4 ben sidder parvis)  benet der er lavet stik til på bundkortet!!!!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 20:11 #19
Jeg har Rambus ram.
VH Henrik
Avatar billede mutella Nybegynder
01. marts 2002 - 21:27 #20
HAH, jeg havde fuldstændigt samme problem.
http://www.eksperten.dk/spm/178626

Min konklusion blev at det var bundkoret der var defekt, jeg prøvede med tre forskellige grafikkort, deriblandt et pci, intet hjalp. jeg prøvede også med en anden cpu fra en maskine (cpu virkede ogås bagefter), men intet hjalp.

jeg tror altås dit er i stykker, så hvis jeg var dig, ville jeg ræse ned i butikken og få det byttet.
jeg kan self. ikke være sikker på noget... mit var et asus a7a266 og jeg forsøgte mig med både en athlon xp 1600+ og en tordenfugl 1.2 ghz.