Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
01. marts 2002 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Information om hviken funtion der har kaldt funktion

Jeg er ved at lave et Thumpbail viever program, som består af 15 (små billeder ) og 1 stort.

Man skal så kunne klikke på en af de små billeder, hvor det så vises i det store. Problemet er bare, at jeg skal kalde en funktion i Delphi, også den funktion jeg kalder ( Showpicture ), der ved den jo ikke hvad billed jeg har klikket på.

Hvordan fortæller jeg den funktion jeg kalder, hvilken funktion den er kaldt fra?

På Forhånd Tak!
Avatar billede haunted Nybegynder
01. marts 2002 - 14:58 #1
Ved en parameteroverførsel....

I det kaldende program

Showpicture(kaldendefunktion);

...

funktion Showpicture(int Parm-1) {

// whatever...

}
Avatar billede razersedge Nybegynder
01. marts 2002 - 14:59 #2
du kunne vel overføre en variabel gennem parametren til funktionen, feks når du trykker på billed1, fylder den værdien Billed1 i en streng og overfører den til funktionen gennem parametren ( eks: Showpicture(imgvar : string)  )
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. marts 2002 - 15:20 #3
hvorfor ikke sådan :

procedure Showpicture( SmallPic : TImage );
begin
end;
Avatar billede cluq Nybegynder
01. marts 2002 - 22:01 #4
det skal så være:

procedure ButtonClick(Sender: TObject);
begin
  ShowPicture(TImage(Sender));
end;

procedure ShowPicture(Pic: TImage);
begin
...osv.
end;
Avatar billede cluq Nybegynder
01. marts 2002 - 22:02 #5
ButtonClick=ImageClick :)