Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 14:51 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

IBM

generalle meninger om ibm:
Avatar billede darkside Nybegynder
01. marts 2002 - 14:52 #1
Hmm luk lige den ene
http://exp.dk/spm/179561
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. marts 2002 - 14:52 #2
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. marts 2002 - 14:53 #3
Luk lige det ene af dine sp

MC
Avatar billede hirtshals Nybegynder
01. marts 2002 - 14:53 #4
IBM sikker og solid som Mercedes

IBM Overhalet indenom - mangler fordums styrke som AC Milan
Avatar billede darkside Nybegynder
01. marts 2002 - 14:55 #5
IBM Sux :)
Bare min mening, er ikke glad for færdigbyggede PC'er..

/DarkSide
Avatar billede missinglink Nybegynder
01. marts 2002 - 14:57 #6
Har en IBM A22m (laptop) 800 mhz - tidligere havde jeg en Compaq 700 mhz laptop - og hurra for IBM i en dyst mellem de to pc'ere - IBM er kvalitet ingen tvivl om det, men jeg ville aldrig købe en selv - da det er for dyrt - (den jeg har er en firmapc)
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 14:58 #7
hehe, jeg hader også ibm....  Det kan godt være at de er sikre som en mercedes, men de er også lige dyre som en mercedes. Og man for ikke nok for pengene
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 14:59 #8
IBM er en meget god og stabil computer, har selv háft en IBM computer og har ikke haft nogen problemmer med den,

S.B.A
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 15:03 #9
IBM STINKER FOR HÅRDT! Jeg havde tidligere en IBM, som var fyldt med fejl. Ydermere sad indmaden forkert, OSV! Derudover koster det KASSE $$$$ Når man vil opgradere den, da man skal have specielle dele!!! -SÅ DET ER ALTSÅ NOGET LORT!!!
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:03 #10
jeg kan ikke klare IBM, en jeg kender prøvede at spille et spil på sin computer, det var ibm, der var en masse firkanter på skærmen, det var en netvista, 800mhz intel 3 256 mb tnt2 32
jeg prøvede den ligeledes på min egen computer, 700 mhz celeron 256mb gforce 2 32 gts.... ingen sjove firkanter
Avatar billede Findahl Praktikant
01. marts 2002 - 15:04 #11
Sorry, men IBM er en ordentligt gang lort. Kan kun bruges til workstations, men der er den heller ikke engang optimal, da designet plejer at være...."anti-pænt" :) Nå, just my opinion. Homemade computer is nr. 1!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 15:07 #12
COMPAQ er MEGET værer compaq dem skal man holde sig laaaangt fra !
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:10 #13
I det mindste er Compaq meget kønnere at se på, og man kan købe tre af dem for en IBM´s pris....
Avatar billede Findahl Praktikant
01. marts 2002 - 15:12 #14
Lol da.....Compaq er sq lidt bedre end IBM. IBM: Irriterende Bolleagtige Maskiner
Avatar billede darkside Nybegynder
01. marts 2002 - 15:12 #15
Jeg sidder selv ved en compaq for tiden, kan kun sige en ting, jeg ville hellere ha en IBM den kan kun være mere stabil *GG*
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:14 #16
efter prisen at dømme burde IBM computernes kabibinet være belagt med elfenben og diamanter..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. marts 2002 - 15:15 #17
Jeg ville hverken købe en Compaq eller en IBM i dag. Jeg har selv haft en IBM. Det er kvalitet men den koster af helvede til. Hvis jeg ville købe nogle nye dele til den skulle det være fra IBM. Og deres ekstra-dele er bare dyrer. Jeg ved ikke om de er begyndt at bruge standard-motherboards eller de stadig bruger deres ejne. Men de kostede fanme meget.

netweawer-> Compaq er sku' da grimmere end en IBM. IBM er en designcomputer.

Der er da også mange Compaq-maskiner med fejl på. Og så er de fleste med Celeron-processor. Det er ikke noget i forhold til en computer med Pentium.
Syntes jeg.
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:16 #18
IBM= grim aflang mursten
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 15:18 #19
Jeg synes IBM er meget pæne :o)..men Compaq Sux !!
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:18 #20
Celeron er en meget stabil processor... Der er færre fejl på dem end på andre!!!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 15:18 #21
Har selv en Toshiba bærbar og en fujitsu Siemens stationær... og jeg er meget tilfreds med min fujitsu siemens :O)
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:26 #22
nå, men jeg kan vist konkludere at stemningen er : IBM SUX
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:28 #23
pointene går til den med bedste kommentar...
Avatar billede netweawer Nybegynder
01. marts 2002 - 15:31 #24
håber ikke at jeg har fornærmet jer IBM elskere... Men faktum er dette ibm er fortid
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 15:38 #25
IBM  - Internationalt Bumse Mærke
Avatar billede beldring Nybegynder
01. marts 2002 - 15:39 #26
IBM  -Ingen Byder Mere!  :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. marts 2002 - 15:53 #27
Men faktum er dette ibm er fortid <- tsk tsk....

I det hele taget holder de fleste argumenter her ikke en meter...

Man får hvad man betaler for når man køber IBM

Ja... en IBM er dyrere end en konkurrent med tilsvarende specifikationer. Grunden til dette er:

- IBM kører deres maskiner igennem særdeles tidskrævende testprocedurer. Det er et fact at IBM har det laveste antal reklamationer blandt alle computerproducenter.
- Særdeles kompetent telefonhotline.
- Markedets bedste garantiordning

Jeg vil også lige fremhæve at INGEN kan tilbyde mere kompetente supportaftaler end IBM. Jeg kører en aftale der indebærer 4 timers reaktionstid på servere. Dette betyder i praksis, at har jeg et serverproblem jeg ikke selv kan løse, står der en tekniker her i huset inden for 4 timer. Det er sjældent der går bare EN time.

Mange "nørder" har noget imod IBM, da det er lidt mere besværligt at pille. Dette argument har jeg svært ved at forstå, da jeg efterlever princippet "If it aint broken, don't fix it". En IBM maskine er opbygget af komponenter der arbejder optimalt sammen.

Jeg har de sidste 11 år beskæftiget mig med store netværk. Jeg har med tiden arbejdet med mange forskellige fabrikater af hardware. Idag køber jeg ikke andet end IBM, når vi snakker bærbare, stationære og servere.

Den eneste undtagelse fra disse ting er IBM's billige Aptiva'er. Disse bliver bygget på licens af andre firmaer. En aptiva er ikke afstemt og aftestet som det øvrige produktsortiment. Så dem holder jeg mig fra.

Selvfølgelig vil man altid kunne finde undtagelserne.

NanoQ
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. marts 2002 - 15:58 #29
nanog >> al respekt til dig :o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. marts 2002 - 16:12 #30
IBM er geniale, uden dem sad i alle og brugte Appel mac, eller det der er værrere.

Jeg har arbejdet for IBM jeg kan lige så godt afsløre det, dem der har noget i mod IBM har normalt ikke råd til deres produkter. Den eneste kritik her over der er berettiget er den af Aptivaen, men Aptivaen er god nok til de mennesker der ikke roder med hardware og software indstillinger. Med andre ord Aptiva er maskinen for mine forældre.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. marts 2002 - 16:14 #31
En Aptiva kører perfekt, hvis man lader den bruge det præinstallerede image... ingen tvivl om det...

Vi bruger dem selv i vore hjemmepc ordninger. Kun de der vil pille har problemer :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. marts 2002 - 16:27 #32
nanoq>> Tak for roserne til supporten, der har jeg siddet 7 måneder for nogle år siden. Min oplevelser af det var at vi gjorde alt for kunderne, men vores kunner var TP og PC kuner,jeg ved ikke hvordan Aptiva supporterne var for de sad i Dublin og vi sad i Greenock (skotland)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. marts 2002 - 16:30 #33
velbekomme da :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. marts 2002 - 16:31 #34
Hvis du en dag får brug for en supporter, så skriver du det bare et sted hvor jeg er...... Mit speciale er 4-5 år gamle TP'er.....  ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. marts 2002 - 16:33 #35
hehe :)
Avatar billede # Nybegynder
01. marts 2002 - 19:34 #36
å