Avatar billede thom0383 Nybegynder
01. marts 2002 - 13:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Død PC

I forbindelse med installering af et cameraprogram bliver jeg bedt om at genstarte pc'en. Det gør jeg og den starter op i fejlsikret tilstand. Jeg lukker ned igen, og nu kan jeg overhovedet ikke starte maskinen igen.- heller ikke fra en startdiskette. Harddiskdioden lyser
konstant og cd-drevlampen blinker lidt.Skærmen får heller ikke signal.
Hvad kan der være sket, og hvad gør jeg ??
Avatar billede bundgaard Nybegynder
01. marts 2002 - 13:41 #1
tjek at alle dine kort sidder ordentlig fast!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. marts 2002 - 13:42 #2
kommer der nogle bip fra maskinen?
Avatar billede thom0383 Nybegynder
01. marts 2002 - 13:43 #3
Det har jeg prøvet - uden held!
Avatar billede thom0383 Nybegynder
01. marts 2002 - 13:44 #4
Den bipper overhovedet ikke!
Avatar billede senj Nybegynder
01. marts 2002 - 13:45 #5
Tag strømmen fra maskinen. Riv kabinettet af og tjek at alle kort og stik sidder ordentligt fast. Havde selv Disk Boot Failure der gav samme symptomer og det betegnes som en serius error. Jeg fjernede kablerne til den disk der fejlede og maste dem ordentligt på plads.

Hvis dette ikke virker, så fjern eventuelle ramblokke hver for sig og start op med en af gangen. Det kræver selvfølgelig at du har flere blokke.
Avatar billede invalid Nybegynder
01. marts 2002 - 13:45 #6
lyder ik godt.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
01. marts 2002 - 13:50 #7
Hej Tænd pceren og gå straks i Bios. Der kører du en Defaulf opsætning. Jeg går ud fra du har fjernet kamara tilslutningen.
VH Henrik
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. marts 2002 - 13:51 #8
prøv at resætte bios, tag batteriet ud et øjeblik og monter det igen, så skulle den starte.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
01. marts 2002 - 16:58 #9
Jeg vil ikke blande mig i et spm. som måske allerede er besvaret men det kunne da være rart at vide hvilket kamera program der er tale om og hvilken computer + en smule om opsætning af den da det jo kan være et generelt problem og ikke udelukkende relateret til foto-prog. installationen. Hvis programmet har ændret din skærmopsætning til en opløsning som den ikke kan klare , kan det have den effekt som du har oplevet. Det kan også være bios som er blevet ændret eller måske er din computer bare ikke istand til at køre det program.
Har du installeret det til at starte op i tray når du booter din pc ?.

Mvh. trismegistos
Avatar billede trismegistos Nybegynder
01. marts 2002 - 17:01 #10
Hov , jeg glemte lige at tilføje at jeg har oplevet at nogle af disse programmer går ud fra at pc'en booter med et pci-grafik kort , måske et levn fra Mac ?.

Anyway , en bios reset eller en rettelse i din bios burde kunne få din comp. til at starte op igen.