Avatar billede cyberskovmos Nybegynder
28. maj 2000 - 14:37 Der er 11 kommentarer

Hvad er Medi8tor?

Hvad er Medi8tor? Kan man lave sine egne computerspil i det eller hvad?
Avatar billede engberg Juniormester
28. maj 2000 - 15:12 #1
Ja det kan du bl.a.
Det er et program til multimediepræsentationer og du har faktisk mulighed for, at lave spil også.!
Avatar billede denboj Nybegynder
28. maj 2000 - 15:14 #2
Prøv at læse mit svar til dig under 3d tekst i medi8or !
Avatar billede graae Nybegynder
28. maj 2000 - 15:14 #3
Er det et fedt program ?

Er det WYSIWYG ?.. eller skal man kunne programmere et bestemt sprog for at bruge det ?

Hvem har lavet det ?

Hvad koster det ?
Avatar billede prodic Mester
28. maj 2000 - 15:30 #4
Der kræves ingen programmeringserfaring og kun almindeligt kendskab til Windows. Medi8or arbejder på samme måde som når man designer en bog eller brochure: først designes siderne med tekst, billeder og evt. lyd, hvorefter interaktivitet lægges ind i form af knapper, sidespring, tekstsøgemuligheder osv. Runtime kan afvikle din præsentation på andre pc'er, som ikke har Medi8tor 4.0 installeret.

Bare lidt cut/paste info om Medi8tor.

Så lykkedes det endelig de gamle Herningdrenge at komme på Eksperten.
Avatar billede engberg Juniormester
28. maj 2000 - 15:48 #5
Det kan vist bedst sammenlignes med flash, i "programerings"-metode.
Avatar billede denboj Nybegynder
29. maj 2000 - 00:11 #6
medi8or er meget, meget enkel at bruge, det understøtter en lang række filformater. Derfor skal man enten hugge eller lave sine egne billeder, animationer og lignende i andre programmer. Medi8or kan ikke andet end at præsentere grafik og tekst du har lavet i andre programmer. Det er meget mere enkelt at bruge end flash. De to vigtigste funktioner er begivenheder og egenskaber. Hvor man på f.eks. en tidslinie kan lave en begivenhedslinie hvor der indenfor et tidsinterval sker en række handlinger. eks. en figur flytter sig hen over skærmen. Med egenskaber kan man ændre lys, skygge, synlighedsgrad og lign. på eksempelvis billeder, baggrunde og endda video klips. Medi8or uderstøtter endvidere lyd så du i præsentationen f.eks. som del af en tidslinie kan afspille et stykke musik (mp3/wave/midi). For de mere avancerede er der sql database, du kan indsætte log filer så du kan se hvor i din præsentation en bruger har været. Når du så tilsidst har lavet en færdig præsentation kan du som prodic siger afvikle din præsentation på andre PC'ere. Dette kræver dog en brænder da direct X media som programmet der muliggør dette i sig selv fylder 100 Mbyte. Direct X media er ikke det samme som direct X 7.0. Sidste udkomne version af medi8or ligger i 5.x serien, jeg tror nok den hedder 5.2. I teorien kan en ny bruger lave sine egne computer spil i medi8or men jeg vil vædde på at der ret hurtigt opstår en irritation over alle de filformater medi8or ikke understøtter. F.eks. kan jeg sige at jeg forgæves har forsøgt at integrere flash med med8or. Medi8or bliver udgivet af et firma der hedder Matchware og bliver sædvanligvis brugt i folkeskoler når elever skal lave deres egne præsentationer. Så hvis der er nogen af jer der går i skole så prøv at undersøge om det ikke ligger på skolens computer.
Avatar billede denboj Nybegynder
29. maj 2000 - 00:18 #7
du er lidt nærrig med pointene forøvrigt
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2000 - 00:40 #8
Medi8tor er et multimediaprogram, til at lave så og sige alle former for præsentationer og website.
Avatar billede boye Nybegynder
11. juni 2000 - 20:13 #9
Det kan bruges til at lave spil men er nu bedst til mindre multimedieprogrammer såsom cd-menuer. Hvis du vil lave ordentlige spil vil jeg anbefale C++ tror jeg det hedder. Det bruger de professionelle...
Avatar billede ciabatta Nybegynder
14. juni 2000 - 14:59 #10
I siger at man kan plotte alle mulige filer ind i medi8or, men jeg troede at .mov filer var noget så simple, og dem kan medi8or ikke finde.. Jeg syns det er lidt sært..
Avatar billede denboj Nybegynder
15. juni 2000 - 00:59 #11
Ciabatta// Mov lyder som video har du prøvet at indsætte videoobjekt :-)