Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
01. marts 2002 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

foto og dvd, hvordan kan man se billeder på sin DVD?

Hej.
Jeg har købt en Nintaus DVD player. Jeg er meget tilfreds med den, men jeg ville gerne kunne se mine mange digitale billeder på den også. Hvordan gør jeg det?. MPG formatet er jo kun lyd+billede så man kan vel ikke bare konvertere et jpeg format til mpeg eller hvad?
mvh
Niels Nielsen
Avatar billede benner26 Nybegynder
01. marts 2002 - 12:17 #1
Hej Niels. Faktisk kan man ikke åbne en billed-fil på en dvd afspiller, da formatet er en still-mulitmedia objekt. Så det du kan gøre er at hente noget software hvori du kan lave et slideshow, og derefter gemme det i vcd/super vcd format. Derefter brænder du det bare ud på en cd i vcd/ super vcd. (vcd = VideoCd, super siger sig selv) Jeg har desværre ikke noget link, men jeg ved at det kan lade sig gøre.

-Benner
Avatar billede zeroxer Nybegynder
01. marts 2002 - 12:49 #2
Jo du skal indbygge en exfiliherende billed-converter med indbygget pixalicer
Avatar billede jensb Nybegynder
01. marts 2002 - 13:33 #3
Avatar billede hirtshals Nybegynder
01. marts 2002 - 15:02 #4
http://www.ulead.co.uk/dps/features.htm

Genialt program - viser jpgs på skærmen med mp3 musik som underlægning
Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
02. marts 2002 - 11:19 #5
Prøver igen.
Jeg har nu downloaded en trial version. Programmet kan ikke finde min DVD brænder software(NERO BURNER). hvad gør jeg forkert?
mvh
Niels