Avatar billede bugdk Nybegynder
01. marts 2002 - 08:35 Der er 8 kommentarer

deling af printer over novell print_Q til windows 2000'???

jeg vil dele en printer der er tilslutte en win2000 maskine via en novell print kø??

man kan på en win 95/98 med nptwin95.exe men hvad gør man under win2000??

MVH BUGDK

er der nogle der kan hjælpe :o)
Avatar billede jefa Nybegynder
01. marts 2002 - 09:52 #1
Luk det ene spøgsmål
http://www.eksperten.dk/spm/179383
Avatar billede fpnovell Nybegynder
01. marts 2002 - 10:04 #2
Hvilken Novell NetWare platform er det ?
Er NDPS installeret ?
Har du Novell klient for WinNT/2000 installeret på workstation ?

Men prøv at se, om der er noget i denne nye TID, der kan hjælpe eller give ideer:
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10025259.htm

Men en præcis procedure for Win95 er i hvert fald her og den får du lige med for en god ordens skyld:

http://www.novell.com/documentation/lg/nw5/docui/index.html#../usprint/printenu/data/hpxi6dgq.html
......blad lidt ned i den!!

mvh
fpnovell

PS! Din mulighed for at få hjælp til dit problem er nok afgjort størst under kategorien "Novell styresystemer".
Avatar billede fpnovell Nybegynder
01. marts 2002 - 10:14 #3
Den er snart klassisk for mig........at jeg poster en kommentar, når det er ment som et svar :-)
Derfor bliver dette et svar!!

For at komme løsningen på problemet lidt nærmere vil det være godt , hvis du oplyser lidt mere om det netværk, du har med at gøre.

mvh
fpnovell
Avatar billede bugdk Nybegynder
01. marts 2002 - 10:27 #4
5 computer som køre win2000 + novell client og en server med novell 5.11 der er så 2 printer der er tilslutte  2 windows2000 maskiner som skal deles over en novell print_Q hvis det var en win 95 eller 98 maskine var det ikke nogle prob. så kan man jo bare bruge nptwin95.exe til at dele med. men hvad skal man gøre under win2000.

håber at nogle kan hjælpe .O)
lige en ting til hvordan slette PS :O) jeg er lidt ny her :O)
Avatar billede bugdk Nybegynder
01. marts 2002 - 10:44 #5
jeg kan også sige det på en anden måde jeg vil gerne have et prog der kan dele en printer som er tilslutte en win2000 maskine over en novell server.
Avatar billede fpnovell Nybegynder
01. marts 2002 - 11:07 #6
Er NDPS (Novell Distributed Print Services) installeret på Novell 5.1 serveren ?
Et Novell printmiljø kan være købaseret, NDPS eller en blanding af de to.
Hvis dine printere er til NDPS, behøver du slet ikke at bruge printkøer !
mvh
fpnovell
Avatar billede bugdk Nybegynder
01. marts 2002 - 11:18 #7
det skal være til en print kø da der skal køres dos prog. på alle og så skal der jo capture printerporte fra en print kø på server så jeg ved ikke rigtig.

printer er brother hl 1250 og oki 320
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. marts 2002 - 14:25 #8
Hvorfor ikke bare dele printeren i windows 2000 og i loginscriptet til Novell, mappe lpt portene direkte til windows 2000 (print shares) maskinerne, altså uden om Novell ved at bruge "net use" kommandoer ?.
Windows 2000 vil så styre printerkøen.
Vi mapper drev til en TRU64 ASU på den måde.