Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. marts 2002 - 00:09 Der er 10 kommentarer

Deling af mapper i Windows XP.

Hejsa!

Jeg har et problem, jeg skal have delt nogle mapper på min Server. Men kan ikke få min klient til kå ind på serveren.

Så hvordan får min klient adgang til mine delte mapper.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. marts 2002 - 00:42 #1
jeg har ikke så meget forstand på deling, men jeg prøvede lige at gå ind i Stifinder - Funktioner - Avanceret og fjernede fluebenet ved det felt der hedder Simpel fildeling og så kunne jeg dele et drev.
Du skal oprette brugeren på din WinXP og under Deling og Sikkerhed på mappen kan du så tilføje brugeren.
Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. marts 2002 - 00:54 #2
Der er oprettet bruger på både Serveren og klienten, klient kan godt se serveren men ikke de delte mapper.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. marts 2002 - 01:04 #3
har du prøvet det jeg skrev først?
Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. marts 2002 - 01:15 #4
Jeg kan ikke finde Advanceret i funktioner.

Men jeg kan godt dele mapper, men min klient kan ikke se de mapper jeg har oprettet på serveren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. marts 2002 - 01:20 #5
det var også mig der skrev forkert, det hedder Vis.

Altså i Stifinder hedder det så;

Stifinder - Funktioner - Vis
Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. marts 2002 - 01:41 #6
Virker ikke
Avatar billede hathor Nybegynder
01. marts 2002 - 02:01 #7
du skal ind i kontrolpanel, og vælge computer administration eller på engelsk computer mangement. Der skal du finde det der hedder brugere og finde den konto der hedder guest. Den skal du aktivere, ved at højre klikken på og vælge egenskaber og så er der en check box et sted.

Eller har jeg ikke forstået dit spørgsmål rigtigt
Avatar billede kerteminde Nybegynder
01. marts 2002 - 02:10 #8
Det der er problemet er:
Netværket virker jeg kan pinge fra serveren til klient og omvendt.
Og jeg kan fra min klient se serveren, men når jeg trykker på serveren kan den ikke gå ind og åbne den, faktis på samme måde hvis man ikke har rettigheder til det.

Jeg har lavet en bruger som jeg kalder testperson og en gruppe som hedder kontor på begge maskiner.

Jeg er kørt fast i dette her.
Avatar billede mdk-2000 Nybegynder
08. marts 2002 - 23:10 #10
du har altid en mappe der hedder delte dokumenter, den er altid delt