Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
28. februar 2002 - 23:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan starter at lære PHP

Hvordan laver men Php ?

jeg er total lost! jeg ved alt om grafisk design men nå det kommer til php-asp-mysql osv. så fatter jeg bare ikke en skid.!

er der nogle der kan hjælp mig!
om hvordan men stater! oppe fra lige som html!

<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="whatever">
        <title>php</title>
    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
        <p></p>
    </body>

</html>

skal man bruge et andet program ? jeg designer i Adobe golive 5.0! og den må da kunne finde ud af det ikke ?

mvh
Michael t
Pixelstorm.dk
Avatar billede cms Nybegynder
28. februar 2002 - 23:37 #1
Avatar billede hono Nybegynder
28. februar 2002 - 23:40 #2
IDG's hæfte "start på php" kan anbefales. Koster ca. 80 kr.. Se evt. her: www.idgforlag.dk

Hono
Avatar billede gchris5 Praktikant
28. februar 2002 - 23:41 #3
Hvis man bor i nærheden af et bibliotek, så går man ind på www.bibliotek.dk og bestiller en bog om emnet!
Avatar billede ans_dk Nybegynder
28. februar 2002 - 23:44 #4
start med manualen ,,, http://www.php.net/manual/en/

det tager vel ikke mere end 2 timer at læse den ,,,,,

øhhhh, kan du C, tager det 15 minutter at gøre sig bekendt med syntaksen ,,,, og så skal du bare kigge http://www.php.net/manual/en/funcref.php igennem ....

det venter bare på dig ....

læs, lær, og &#8221;save the world&#8221; fra uvidenhed !

:o))
/ans
Avatar billede ans_dk Nybegynder
28. februar 2002 - 23:47 #5
ahhh,
drop papiret .. det hele er online ... mere har du ikke brug for ...

og skal du læse fra bøger, så læs dog noget om C, for så kan du udvide php som det passer dig!

d:-))