Avatar billede megalas Nybegynder
28. februar 2002 - 19:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VPN i win2000

Er der nogen der kan give mig lidt info om VPN, og et svar  på hvorfor jeg ikke kan vælge at oprette en vpn forbindelse i "Make New Connection"? jeg kan kun velge at modtage indkommende forbindelser og lave en modem forbindelse.

Mit system er: win2000 pro og jeg har to netkort hvor det ene et til internet og den anden er ikke brugt til noget.
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 12:30 #1
Har du installeret windows servicepack 2 til windows 2000?
Avatar billede megalas Nybegynder
05. marts 2002 - 17:42 #2
nej
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 17:44 #3
Prøv det! :-)
Avatar billede megalas Nybegynder
05. marts 2002 - 20:21 #4
det hjælper ikke
Avatar billede jakeman Nybegynder
06. marts 2002 - 08:28 #5
Er du administrator på din lokale maskine? -Det skal du nemlig være for at kunne lykkedes!
Avatar billede jakeman Nybegynder
06. marts 2002 - 08:30 #6
Skal du bruge hjælp til at få dette sat op, eller??
Avatar billede megalas Nybegynder
06. marts 2002 - 14:46 #7
ja jeg er admin på min comp...kan det ha noget at gøre med at jeg ikke har en netkort "ledigt"? jeg mener at jeg har 2 net kort ok begge to er sat op, men det ene har jeg deaktiveret.

jo tak det ville være rart med lidt hjælp
Avatar billede jakeman Nybegynder
06. marts 2002 - 14:52 #8
Så længe du har TCP/IP protokollen installeret, så skulle du også have PPP og PPTP installeret aut. i win2k. -Og eftersom du har internet adgang som virker skulle du også kunne vælge VPN tilslutning!
Avatar billede megalas Nybegynder
06. marts 2002 - 15:04 #9
er du sikker på at man kan i win2k pro?
Avatar billede megalas Nybegynder
06. marts 2002 - 15:12 #10
så nu virker det...jég havde ikke sat mine modem and phone settings op... men jeg kan stadig ikke lave en vpn server(eller hvad det nu hedder).
Avatar billede megalas Nybegynder
06. marts 2002 - 15:23 #11
Hvilke porte bruger vpn protokollen(hvis den bruger nogle), så jeg kan få åbnet op for min firewall.
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 10:50 #12
AAahhhhh er det en SERVER du vil have sat op til at modtage VPN connections!???
Avatar billede jakeman Nybegynder
07. marts 2002 - 10:51 #13
Så skal du jo have installeret en RAS server (Remote Access Server)!
Avatar billede megalas Nybegynder
07. marts 2002 - 21:49 #14
det er lykkedes mig at få  det hele til at fungere, men kun med min firewall nede og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilke porte vpn protokollen bruger...ved du det?