Avatar billede xiii Nybegynder
27. maj 2000 - 23:34 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

GeForce

I forbindelse med nykøb af PC kunne jeg godt tænke mig at vide hvilket GeForce-kort der er bedst?
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2000 - 00:05 #1
Hvis du har pengene til det, så er GeForce kortene fra ASUS er tem'lig godt bud.

Mere info og en masse test: http://www.tomshardware.com/graphic/index.html

Snowball
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
28. maj 2000 - 00:08 #2
Vent lidt med at købe GeForce, vent til Asus får smidt deres nye GeForce2 GTS m. 64MB DDR ram på gaden :o))
Det sparker for vildt!
Men ellers som Snowball siger, køb Asus!
Avatar billede coma Nybegynder
28. maj 2000 - 01:07 #3
Kunne ikke være mere enig ang. Asus GeForce-kort, bruger det selv :-)
Avatar billede ganz Nybegynder
28. maj 2000 - 01:12 #4
Det eneste du skal sikre dig, er at hvis du beslutter dig for at købe det nye GeForce 2 Kort, skal du have et motherboard med AGP PRO Slot !
Avatar billede ganz Nybegynder
28. maj 2000 - 01:20 #5
ups. ved at checke på asus hjemmeside ser det umiddelbart ud til at Asus V7700 kan fås både i Std. AGP samt AGP PRO Udgave !

Sorry
Avatar billede ganz Nybegynder
28. maj 2000 - 01:21 #6
Jeg har selv bestilt et Asus V7700 GeForce 2 med AGP Pro
Avatar billede asmodeus Nybegynder
28. maj 2000 - 11:17 #7
Guillemot 3D Prophet kan erhverves for 1370 kr hos www.lavepriser.dk
Går som et af de hurtigste kort!
Det skal bemærkes, at kortet kostede 2700 kr for 3 mdr siden...
Køb ikke GeForce 2 - de forløbige tests viser, at man ikke får value for money i samme grad, som ved GF1.

Mvh/
Asmodeus
Avatar billede mjl Nybegynder
28. maj 2000 - 11:30 #8
Tja....VooDoo 5 6600, var måske også et bud......128 Mb. RAM m.v. Det kommer snart, og vil måske også sparke lidt røv...!!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
28. maj 2000 - 13:30 #9
<mjl> Jeg har hørt at prisen bliver meget spids (4000+)... men helt klart et bud på et fedt kort.

Idag er value for money, Diamond Viper II til omkring 1500-1600 kr - hurtigere end GF1 SD...?

mvh/
Asmodeus
Avatar billede mjl Nybegynder
28. maj 2000 - 15:12 #10
<asmodeus> Ja...okay, en lidt vild pris.
Så er der nok andet der er ok. Men man er jo fristet... :o)
Avatar billede krusell Nybegynder
28. maj 2000 - 18:22 #11
Man kan få vipperII kortet for 1200 har jeg set, men det er kun i 32 bir farver det er hurtigere end GF1 SD, det er selvfølgelig også godt nok, da det vel er den farveopløsning de fleste vil bruge :-)
Avatar billede stussy Nybegynder
28. maj 2000 - 20:45 #12
Jeg har et Asus V6600 deluxe, er godt tilfreds med det, nok mest fordi jeg har fået min core op på 120@174. Men ville nok have valgt et Creative Annihilator Pro, hvis jeg skulle ud og købe nyt :)
/stussy
Avatar billede asmodeus Nybegynder
28. maj 2000 - 22:13 #13
Har selv et Viper II - det sparker seriøst på 32 bit - jeg har dog ikke fundet et sted i DK, hvor man kan få det til 1200 kr, men det kan da godt være! Desuden, så er drivere ikke færdigudviklet til kortet endnu, så når de bliver det kommer kortet til at sparke rigtig meget...
Avatar billede krusell Nybegynder
29. maj 2000 - 13:18 #14
Ok, det var vist også uden fragt på ca 100 kr. Men det kan godt være jeg tager fejl.
Men ja når driverne bliver bedre bliver kortet også bedre, ligesom med gforcekortet, der jo også bliver bedrer med de rigtige drivere
Avatar billede davs Nybegynder
30. maj 2000 - 11:34 #15
En lille detalje... Chek lige om dit bundkort kan levere strøm nok, mit bundkort kunne ikke levere strøm nok til kortet (der sidder en blæser på kortet som den skal levere ekstra strøm til).

kontakt din forhandler, eller direkte ved producenten og få det undersøgt før du køber kortet.

Det er "lidt" surt at stå med et nyt kort og så man ikke kan bruge det, taler af erfaring...
(havde en PII - 233)

Men hvad, nu har jeg så købet en ny PC´er, bare for at kunne bruge dette nye kort...
Avatar billede xiii Nybegynder
01. juni 2000 - 15:18 #16
Tak for alle de gode svar!!