Avatar billede lho Nybegynder
27. maj 2000 - 23:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win98 fejlmelding

Hej,

Efter at have installeret mere RAM i pc'en (og fjernet det igen, fordi det var defekt) er den begyndt at generer nogle mærkelige fejl.

Nogle gange når jeg forsøget at copy/paste i Explorer kommer den med følgende fejl:

EXPLORER caused an invalid page fault in
module <unknown> at 0000:40001026.
Registers:
EAX=40001026 CS=015f EIP=40001026 EFLGS=00010202
EBX=0048bb01 SS=0167 ESP=0059eeb8 EBP=00000001
ECX=0059eed8 DS=0167 ESI=0059ef30 FS=21bf
EDX=0001db04 ES=0167 EDI=7fd012e6 GS=0000
Bytes at CS:EIP:

Sommer tider opstår fejlen også på skrivebordet, samt start-menuen. Problemet opstår oftest når jeg forsøger at kopiere .exe filer. Jeg har genistalleret win, med det resultat at fejlen opstod første gang under konfigurering af systemet :-(

Nogle der har en evt. løsning på problemet??????
Avatar billede denniss Nybegynder
28. maj 2000 - 01:29 #1
invalid page fault
peget i hvertfald på ram problemmer...
kontroller at dine moduller sidder rigtigt... evt. tag dem ud... og byt rundt på dem....

du kan være uheldig at en af dem er blevet defekt i forb. med installation af dine ram klosser.
Avatar billede portnoy Nybegynder
28. maj 2000 - 03:09 #2
denniss, har ret. Det er helt klart et RAM problem.
Prøv skiftevis at pille en af dine ram blokke ud, og så genstarte.
Hvis problemet stadig er der, kan det muligvis være et problem med dit motherboard. Det tror jeg bare ikke.
Jeg er stadig sikker på problemet, ligger i dine RAM.
Prøv denniss´s svar.
Avatar billede lovschal Nybegynder
04. juni 2000 - 23:45 #3
Hej Iho

har du husket at ændre bios indstillingerne efter at du har taget dem ud? ellers prøv det, det kan være at det hjælper

Avatar billede lho Nybegynder
16. juni 2000 - 22:56 #4
Jeg har forsøgt dette, men det hjælper ikke :-(

Det er som om, at problemet "forfølger" visse filer/genveje, fordi når der har været problemer en gang, bliver et program/genvej ved med at lave fejl.
Avatar billede kvanque Nybegynder
11. oktober 2000 - 18:06 #5
har du RAM Moduler med forskellige størelser hvis du har det skal den mindste sidde øverst da du eller risikere at windows tror at din 16 md blok er en 32 mb blok over putter for meget data over i den