Avatar billede mk-software Nybegynder
27. maj 2000 - 22:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til win2000

Jeg har lige installer win2000 på min computter. og jeg kan sige det med det sammen jeg har et netwærk med 3 computter. jeg kan kodt gå ind på dem men de kan ikke gå ind hos mig uden at indtaste et password med navn IPC$. men jeg har ikke sat nåde op. kan i hjælpe mig...
Avatar billede netmaster Praktikant
27. maj 2000 - 23:14 #1
for at du kan logge ind automatisk fra de andre maskiner skal du oprette Bruger og password der passer til de enklte maskiner på 2000 maskinen.

Nå du så logger ind på en anden maskine end 2000 maskinen. og du prøver at komme i kontakt med 2000 maskinen. Kigger 2000 maskinen på brugernavn og password eksistere de på 2000 maskinen får man lov at kigge med det samme. Ellers skal man indtast password der svarer til brugernavnet på 2000 maskinen. nåber du forstår det!

/Morten
Avatar billede hanno Nybegynder
27. maj 2000 - 23:49 #2
Du kan evt. "Enable" Gæste kontoen (Guest). Dette gør at ALLE kan komme ind på maskinen, uden Brugernavn og Password...

\\Hanno
Avatar billede sansalvador Nybegynder
28. maj 2000 - 16:26 #3
Du kan evt. "Enable" Gæste kontoen (Guest). Dette gør at ALLE kan komme ind på maskinen, uden Brugernavn og Password...

Med Venlig h...
SanSalvador
Avatar billede mk-software Nybegynder
29. maj 2000 - 22:46 #4
Det har jeg prøvet men det virker ikke..

Kan i ikke fortælle mig hvor jeg sætter password på et shares navn.
Avatar billede kam1138 Nybegynder
30. maj 2000 - 13:17 #5
Hæj...

Jeg har selv bøvlet med det - og netmasters svar _er_ formentlig løsningen.
Du skal være meget opmærksom på, at det ikke er klientcomputerens navn, men brugernavnet på den bruger der er på maskinen. Navnet ser du ved f.eks. at forsøge at logge en bruger af Win98.
Du skal sikre dig, at du har Microsoft Client installeret med binding til den protokol som du anvender (TCP/IP?) og kontrollere at brugernavnet er oprettet med det rigtige password og med den rigtige adgang til aktuelle drev. Jeg mener også der er en indstilling under lokale sikkerhedspolitikker der sætter om den gruppe som du lader brugeren tilhøre har adgang til overhovedet at logge sig på fra en anden PC.

Som sagt, jeg har selv bøvlet lidt med det - men det kom til at virke helt fint!

/Kasper
Avatar billede mk-software Nybegynder
01. juni 2000 - 10:21 #6
Er løst. Men den hjælp jeg skulle bruge kommer fra en anden. som ikke er medlem på experten..
Avatar billede mk-software Nybegynder
01. juni 2000 - 10:21 #7
Og lukker denne her med...
Avatar billede netmaster Praktikant
02. juni 2000 - 11:43 #8
Nå' hvad var løsningen så?? Det ville da være rart at vide for os der har stillet svar!!
Avatar billede mk-software Nybegynder
02. juni 2000 - 15:09 #9
Der var en fejl i min Windows2000.

elser vil jeg sige at netmaster´s svar var tættes på.....
Avatar billede mk-software Nybegynder
04. juni 2000 - 15:15 #10
lukket