Avatar billede dazul Nybegynder
28. februar 2002 - 13:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billede skal skifte v. mouseover

Jeg har på min side en menu og jeg vil gerne have, at når man kører musen over f.eks. "Cykler", så popper der et billede af en cykel frem ved siden af menuen. Ligeledes ved f.eks. "Køkken", men billedet af et køkken skal komme frem samme sted som cykelbilledet gjorde.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. februar 2002 - 13:37 #1
den nemmeste måde er at indsætte billederne som ROLLOVER images...

Det gør du via INSERT menuen  - interactive images - Rollover image..

der kan du vælge to billeder ... det første er det som er på siden og det andet er det som det skifter til når du kører musen hen over..

og du kan endda også skrive det link som billederne skal hoppe til!
Avatar billede dazul Nybegynder
28. februar 2002 - 14:43 #2
Ja, men jeg har ikke et billede i forvejen. Jeg har kun en tekst som f.eks. siger "Køkken" og så skulle der gerne poppe et billede op, når man kører musen over dette. Og ikke på samme sted som menuteksten, men ved siden af selve menuen.
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. februar 2002 - 16:27 #3
Lav det med show hide layers, læg flere layers oven på hinanden med forskelligt indhold ;-)
Skriv igen hvis du ikke forstår hvad jeg mener...
alpapa
Avatar billede dacapo Nybegynder
28. februar 2002 - 21:37 #4
Lav din tekst om til et billed og brug rollover knappen.
dacapo
Avatar billede dazul Nybegynder
01. marts 2002 - 09:31 #5
ja, du har forstået problemet, og det virker!
Avatar billede dacapo Nybegynder
01. marts 2002 - 12:16 #6
Hvem får point?
dacapo
Avatar billede dazul Nybegynder
01. marts 2002 - 12:27 #7
Det gør alpapa. Du kan se længere opppe, at der står "Accepteret svar" udfor hans/hendes besvarelse. Men ellers tak for dine kommentarer :-)