Avatar billede coet Nybegynder
28. februar 2002 - 12:45 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

deling af adsl uden...?

Kan man dele sin adsl uden at bruge Routers/Switches.
det er kun 2 computere det drejer sig om.
De kører i netværk nu.
Den ene computer køre WIN-XP
Den anden computer køre WIN-ME
Er der en der kunne fortælle mig det...
Jeg har ADSL er hos TDC-1024/254
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. februar 2002 - 12:47 #1
Hvis de kører i netværk nu, kan du godt. En switch bruges hvis man har flere enheder der skal sluttes til netværket, også til at fordele trafikken på en fornuftig måde.

Du skal bare sætte den ene maskine op som en DHCP maskine - højreklik på netværk, vælg TCP/IP og vælg "OPTAIN AUTOMATIC IP" eller "vælg automatisk IP" - hedder den vist på dansk.
Avatar billede junior101 Nybegynder
28. februar 2002 - 13:02 #2
Hvilken løsning? Er det Netexpress ADSL eller TDC-Bredbånd?
Avatar billede srhansen Nybegynder
28. februar 2002 - 13:07 #3
Det kan du meget nemt. Det nemmeste er vel at installere en proxy server eller en gateway. Selv benytter jeg A4Proxy, men wingate og andre kan også benyttes. Win98, kan i øvrigt selv dele forbindelsen, jeg havde en artikkel engang......
Avatar billede coet Nybegynder
28. februar 2002 - 13:10 #4
det er TDC-Bredbånd.
jeg roder med det nu.
hvordan laver jeg en proxy?
Avatar billede srhansen Nybegynder
28. februar 2002 - 13:14 #5
Her skal du bare se
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/

Prøv om ikke det er noget du kan bruge
Avatar billede spiff_21 Nybegynder
28. februar 2002 - 14:27 #6
den klart nemmeste måde er at sætte den ene computer op som ruter med nat. du kan hente et lille stykke software der heder sygate det deler internet forbindelsen ud til flere maskiner. det kan hentes på

http://tucows.cybercity.dk/files2/sygate.exe

Det er forholdsvist næmt at sætte op
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. marts 2002 - 13:54 #7
Søg efter ICS på nettet. Det er Internet Connection Sharing som er indbygget i Windows 98se, ME, 2000 og XP. Det er meget nemt at sætte op. Her er en engelsk side om XP ICS.
http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/
Avatar billede coet Nybegynder
01. marts 2002 - 18:51 #8
Takker for alle svarne.
Jeg fandt ud ad det til sidst.
Jeg fjernede godt nok WINME og installere WINXP istedet,
også kørte det bare!
Måske en lidt lang proces, men det virker! :o)