Avatar billede thecon Nybegynder
28. februar 2002 - 11:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stofa og Firewall

Ja så fik jeg endelig Stofanet og det fungerede fint på min egen PC. Men forbindelsen skal bruges til at arbejde hjemmefra og derfor har jeg netop fået min arbejds-PC og den kan jeg altså ikke få forbindelse på.

PGA af firmapolitik skal der være en firewall på maskinen og den kan jeg altså bare ikke få forbindelse med.

Er der nogen der kan komme med forslag til hvordan jeg kan løse problemet.

Det skal lige siges at jeg ikke har min egen maskine sat til Stofa nu, men at jeg har prøvet at flytte netværkskablet over på den,og så kan jeg godt komme på nettet.

På forhånd tak

Michael
Avatar billede pbudk Nybegynder
28. februar 2002 - 11:57 #1
TAg lige og prøv at slukke modemmet i 10 minutter, det plejer at hjælpe !

Du kan nemlig ikke bare bytte rundt på maskinerne.
Avatar billede pbudk Nybegynder
28. februar 2002 - 11:59 #2
Altså.

Sluk modemmet.
Sæt den nye computer til.
Vent 10 min (afh . af modem, nye (motorola) skal bare slukkes i 10 sek, mens gamle (com21) skal slukkes i 10 min).
Tænd modemmet igen
Start computeren

Så er jeg ret sikker på at det virker!
Avatar billede pbudk Nybegynder
28. februar 2002 - 15:12 #3
takker for point
Avatar billede thecon Nybegynder
28. februar 2002 - 15:21 #4
Hejsa

Tak for dit svar, det er også lige nøjagtigt hvad Stofa support rådede mig til. Desværre er det ikke nok. Jeg har prøvet det flere gange. Og jeg kan ikke selv se hvad problemet er.....ØV
Avatar billede pbudk Nybegynder
28. februar 2002 - 15:24 #5
Kan du slet ikke få forbindelse til internettet eller hvad ?
Avatar billede pbudk Nybegynder
28. februar 2002 - 15:26 #6
Hvilket styresystem kører du ?

Ps. Du skal da kun give point hvis dit problem blev løst !
Avatar billede thecon Nybegynder
01. marts 2002 - 09:48 #7
Hej pbudk.

Jeg kan finde ud af så meget som at modemet har fat i firewallen, ( det kan se mark addyen) og jeg kan se at puteren har fat i firewallen også. For når jeg checker ip addyen på puteren så er det firewallen´s ip jeg kan se.

Styresystemet er Win 2000 profeesional.

Med hensyn til point....... sååååå. Det er første gang jeg prøver det her, så det er en lille begynderfejl.
Avatar billede pbudk Nybegynder
09. marts 2002 - 11:06 #8
Sorry - jeg først vender tilbage nu.
Jeg har desværre ikke været så meget hjemme den forgangne uge.

Mon ikke det er firewallen som ikke er konfigureret korrekt ?

Desværre kan jeg nok ikke hjælpe dig yderligere, så jeg opretter lige et andet spm, som du kan gå ind og oprette et svar til, så kan du få dine 60 point tilbage.
Avatar billede pbudk Nybegynder
09. marts 2002 - 11:12 #9
Avatar billede pbudk Nybegynder
09. marts 2002 - 11:16 #10
Hvad er det i øvrigt for en firewall ?

Software eller hardware ?

Producent ?

Det vil nok gøre det noget lettere at fejlsøge.

For du har ikke fået løst problemet vel ?
Avatar billede thecon Nybegynder
27. marts 2002 - 15:17 #11
Hej igen....

Det er en Hardware firewall og producenten hedder Snapgear.

Og nej problemet har jeg stadig......ØV