Avatar billede deepanker Nybegynder
28. februar 2002 - 11:13 Der er 12 kommentarer

WWW.XXXXXXXXXXX.DK

Nogle der ved om man kan få browseren til at kun vise sit www.xxxxxxx.dk doman og ikke eks

www.xxxxxxxxx.dk/index.asp osv.... Skal man lave det i frames for at man kan fjerne resten af urlen eller kan man gøre den usynelig
Avatar billede Noone Nybegynder
28. februar 2002 - 11:15 #1
Du skal bruge frames, men hvorfor vil du skjule den?
Avatar billede deepanker Nybegynder
28. februar 2002 - 11:16 #2
hmm synes det ser latterligt ud http://www.fiskesortering.dk/Supages/Medlemmer.htm med sådan en lang url
Avatar billede speedy Nybegynder
28. februar 2002 - 11:22 #3
faktisk er det mere brugervenligt at vise den...Hvis man f.eks. vil opdatere siden og du laver den med frames, ja så vil det sige at du ryger tilbage til forsiden og det er mildt sagt irriternde for brugeren.

/SpEeDy
Avatar billede cdc Novice
28. februar 2002 - 11:24 #4
Det kan kun laves således:

<frameset cols="*,100%,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0">
  <frame name="emptyLeft" src="empty.html" scrolling="no" noresize>
  <frame name="maindocBox" src="index.htm" scrolling="auto" target="mainText" noresize>
  <frame name="emptyRight" src="empty.html" scrolling="no" noresize>
  <noframes>
  </noframes>
</frameset>
Avatar billede nonick Nybegynder
28. februar 2002 - 12:37 #5
Tilfælde mand!!! Jeg har lige tænkt på at oprette samme SPM. :)
Avatar billede Kengun Praktikant
28. februar 2002 - 14:22 #6
Speedy> Hvis du ønsker å oppdatere en side lavet i frame. Så høyreklikker du bare i framen du ønsker å oppdatere og velger oppdater! Du blir IKKE sendt tilbage til forsiden da!
Avatar billede speedy Nybegynder
28. februar 2002 - 14:42 #7
nej, det ved jeg godt, men jeg gider ikke at højreklikke for at opdatere...Det var heller ikke ment som en kritik..det var bare en information omkring at frames er noget mange der er trætte af (inklusiv mig selv)

/SpEeDy
Avatar billede speedy Nybegynder
28. februar 2002 - 14:44 #8
Desuden er det da kun en fordel at hele adressen findes i adresse-feltet. Hvis man nu skal give adressen til en er det lettere at kopiere adressen fra feltet end det er manuelt at skulle til at finde adressen.

/SpEeDy
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. februar 2002 - 17:50 #9
og for at adde til bookmarks... frames er fra helvede...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. februar 2002 - 17:53 #10
desuden hader søgemaskiner frames (i hvert fald deres robotter/crawlere)
Avatar billede firehat Nybegynder
17. marts 2002 - 11:34 #11
er fuldstændig enig med thomasledet og speedy

For at sige det lige ud:
frames er noget LORT!

/Firehat
Avatar billede Kengun Praktikant
17. marts 2002 - 13:37 #12
Websider blir mere oversiktlig med frames, og desuden ser de mere proffe ud. Det er stort sett dovne php/asp proggere som laver siter uden frames. Sider uden frames er noget lort da alt på siden refreshes når du klikker en link. Hvis du f.eks. har en meny på venstre side så trenger da ik den loades hver gang man trykker på menyen! Derfor setter du menyen i en frame og hovedindholdet i en anden frame. Mye mer fornuftig spørger du mig. Desuden er jeg helt enig med deepanker at det ser latterligt ud med sådan lang url som f.eks. http://www.fiskesortering.dk/Supages/Medlemmer.htm