Avatar billede opakka Nybegynder
28. februar 2002 - 08:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Clipart i Word

Hvad er årsagen til at indsatte clipart billeder erstattes med røde x-er efter at dokumentet er gemt og hentet ind igen og hvordan undgår jeg dette?
Avatar billede eaz Nybegynder
28. februar 2002 - 09:01 #1
Du har kun oprettet genveje til nogle clipart filer, ikke indsat dem i selve dokumentet.
Du skal copy/paste hvert billede ind i word.
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2002 - 09:18 #2
Nu skriver du ikke hvilken version af Word du bruger, men prøv at kigge på artikel Q244202 i Microsofts Knowledge base.

Krydserne kommer, når du har billeder i et format som Word ikke kan vise - og det sagtens være ganske almindelige BMP eller andre filer, der af Word selv, er konverteret til et ulæseligt format (derfor kan du opleve at billederne er der, når du gemmer, men væk, når du åbner igen)

Desværre er løsningen at sætte billederne ind igen på den hårde måde - og det sker desværre ikke kun i Word. Jeg har oplevet det samme i PowerPoint også.

Citat fra artiklen:

After you open the document in Microsoft Word 2000, you need to manually restore the pictures in your document using the following steps and methods.

To correct this problem, follow these steps first:

On the Tools menu, click Options , and click the Save tab.

Clear the Allow fast saves check box.

On the File menu, click Save As and save the document with a new name. Restore the pictures in this new document, and use this new version of the document from now on.

Men læs det hele. Der kan være andre årsaget til at der kommer røde krydser.
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2002 - 09:20 #3
Undskyld, jeg glemete lige at sige, at hvis du ikke kender Knowledge Base kan du finde den på support.microsoft.com - bare skriv artikelnummeret i søgeruden.
Avatar billede nicksos Nybegynder
06. marts 2002 - 11:38 #4
Jeg oplevede noget lignende med Microsoft Publisher 98 webside design. De billeder man bruger til dokumentet skal ligge i samme mappe som dokumentet.
Avatar billede opakka Nybegynder
06. marts 2002 - 12:38 #5
Tilsyneladende skyldes problemet manglende hukommelse på pc'en, idet filen godt kan åbnes med billeder på en anden pc. Så jeg trækker spørgsmålet tilbage