Avatar billede schulle Nybegynder
28. februar 2002 - 08:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ImageReady

Jeg kæmper en fortvivlet kamp for at kreere nogle links fra et image-banner, jeg her kreeret i ImageReady i Photoshop 6.
Jeg benyttet Image Map Tool - og udfylder samtidig URL. Når jeg vil previewe i Internet Explorer fra ImageReady virker det perfekt.
Men noget går tilsyneladende galt, når jeg skal til at gemme det. Jeg gemmer i Save Optimized as. Er det forkert?
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. februar 2002 - 08:53 #1
Det er egentlig rigtig nok! Men i save optimized menuen har du da valgt images only eller html and images? ... du skal vælge den sidste!
Avatar billede schulle Nybegynder
28. februar 2002 - 08:56 #2
Jo, jeg har valgt html and images. Men det virker ikke.
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. februar 2002 - 08:58 #3
Bliver den ikke til et link, eller hvad er det der ikke virker?
Avatar billede schulle Nybegynder
28. februar 2002 - 09:16 #4
Nej, den bliver ikke til et link, når jeg henter banneret over på hjemmesiden. I preview i ImageReady bliver det til et link - og åbner også den rigtige URL.
Avatar billede andreasng Nybegynder
28. februar 2002 - 10:02 #5
banneret skal da gemmes i gif format... som vel at mærke er de eneste filformat som kan være animeret på nettet (ud over AVI ... meeeenn NEJ). Anyway lad vær med at brug PhotoShop så... prøv et gif animater program istedet... Lav gifferne i PhotoShop, og åbn dem i gif animater!

link:

http://download.cnet.com/downloads/0-10072-100-5422267.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-4.5422267

hvis ikke det virker... gå ind på download.com og søg efter gif!
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. februar 2002 - 10:12 #6
andreassng -> Hvad er der galt med Image Ready? Det virker fint hos mig.
Avatar billede nonick Nybegynder
28. februar 2002 - 12:58 #7
Du lægger billerne i en 'image' folder og bruger HTML koden som du får af programmet.
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. februar 2002 - 13:00 #8
Hvad gør du egentlig for at tjekke det du har gemt? Åbner du html-filen i browseren eller skal billedet sættes ind et sted?
Avatar billede nonick Nybegynder
28. februar 2002 - 13:21 #9
I din "webfolder" laver du et nyt bibliotek der hedder 'images' <-- Der skal gif billederne ligge.

Så indsætter du bare HTML koden i index siden, eller hvor du nu vil have den.
Avatar billede prodic Mester
28. februar 2002 - 14:40 #10
Når du vælger Save Optimized As i File-menuen, så har du mulighed for at vælge Images & HTML(det har du tilsyneladende gjort). Nedenunder har du igen et felt der hedder All Slices - kan det tænkes at du ikke har valgt det felt? For så opdaterer den kun den ene slice du arbejder med.

Hvis alt går vel, så laver ImageReady selv den "rigtige" kode og Image-mappen til billederne.

Har du evt. en psd-fil man kan få lov at se på - det kan være det kan løse problemet hvis man kan se "tingen".
Avatar billede nonick Nybegynder
28. februar 2002 - 18:57 #11
Du må gerne sende psd filen til mig...

NoNick
www.digitaleye.dk