Avatar billede gnatsum Nybegynder
27. februar 2002 - 23:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ICQ-chat mellem 2 dynamiske ip-adresser ?

Hejsa,jeg har ADSL med Speedstream-router og en ven har Stofa-net og vi kan ikke chatte direkte på ICQ,tror det er på grund af dynamiske ip-adresser,at vi ikke kan lave direkte forbindelse mellem vores putere,er der nogen der har ideer ?
Avatar billede souledout Nybegynder
27. februar 2002 - 23:24 #1
Det er nok nærmere nogle porte der ikke er åbne på en af jeres routere. Men så vidt jeg kan se, har ingen af jer lov at til at pille ved jeres routere (Al magt til Cybercity), så der er nok ikke så meget I kan gøre...

/SouledOut
Avatar billede eaz Nybegynder
27. februar 2002 - 23:25 #2
Det er ikke pga jeres dynamiske adresser, men pga Speedstream-routeren.
Der skal åbnes nogle porte osv, se http://www.dsl-faq.dk de beskæftiger sig MEGET med netexpres kunder og deres speedstream routere.

På et helt andet plan kan jeg anbefale MSN Messenger's tale funktion den fungerer meget bedre end ICQ's, men det er smag og behag, og der skal muligvis også rettes i routeren for at få det til at funke.
Avatar billede eaz Nybegynder
27. februar 2002 - 23:32 #3
et mere direkte link er: http://www.dsl-faq.dk/program/icq.asp
men ellers snus lidt rundt på www.dsl-faq.dk det er et godt site for dem der er i samme kattepine som dig: Speedstream 2601 ;)