Avatar billede band_waggon Nybegynder
27. februar 2002 - 22:33 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Championship Manager

Jeg kan ikke få mit Championship Manager 01/02 til at virke under XP. Jeg downloadet compatility kit, men det hjælper ikke.

Er det muligt at installere win98 ved siden af?
Hvis ja, hvordan?
Avatar billede beldring Nybegynder
27. februar 2002 - 22:34 #1
Jeg kan kun sige ja!
Avatar billede wazzup Nybegynder
27. februar 2002 - 22:34 #2
Smid 98 cd'en i cd'rom drevet, installer, og prøv at undgå alt der minder om slet/formater. . .
Avatar billede hemning Nybegynder
27. februar 2002 - 22:36 #3
For at få din CM til at virke, gå ind i genvejen til CM01/02 og tilføj i "sti'en" -windowed

Det skulle virke! Jeg har hjulpet flere personer med samme problem!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. februar 2002 - 22:41 #4
Har samme problem, kigger derfor med.

band_waggon: Det compatility kit du snakker om, hvor har du fundet det ?
Avatar billede band_waggon Nybegynder
27. februar 2002 - 22:50 #5
Det hjælper ikke at køre det i et vindue. Når jeg skal starte et spil, står der "not enough free memory", men jeg har 785mb ram. Da jeg brugte kitten om beskrevet i sprøgsmålet, så sagde den ikke den fejl, menså "crashede" spillet bare...eller, det kom ikke videre
Avatar billede hemning Nybegynder
27. februar 2002 - 22:54 #6
OK, det er en helt anden sag, så er det på grund af den fejl der er i Windows2k og WinXP, der gælder for Windows maskiner med mere RAM end 512MB:
gå herind og download dette:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/685/msdncompositedoc.xml
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 22:56 #7
Prøv evt. dette patch fra CM's officielle hjemmeside:
http://www.sigames.com/eng/downloads_official_cm0102.shtml
Avatar billede band_waggon Nybegynder
27. februar 2002 - 23:02 #8
har den nyeste patch, og har prøvet toolkittet. Toolkittet får fejlen med rammene væk, men så stopper spillet bare senere.

Vil egentlig gerne bare installere win98 ved siden af, men skal jeg så oprette sprøgsmålet et andet sted, eller hvad?
Avatar billede hemning Nybegynder
27. februar 2002 - 23:02 #9
Til dem der har Windows 2000 og mere end 512MB RAM:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/209/msdncompositedoc.xml

Det er en gennerel fejl, der kan få mange programmer/spil til at gå ned!!!!!!!!
Avatar billede hemning Nybegynder
27. februar 2002 - 23:06 #10
Du skulle nok kunne installere Win98 ved siden af WinXP!

Men har du prøvet:

OK, det er en helt anden sag, så er det på grund af den fejl der er i Windows2k og WinXP, der gælder for Windows maskiner med mere RAM end 512MB:
gå herind og download dette:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/685/msdncompositedoc.xml

Det virker, og det er endda Microsoft selv der har givet til kende at det er dem der igen har lavet "kage" i deres "elskede" OS!!!!!!!!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. februar 2002 - 23:11 #11
Jeg prøver igen. Det omtaltet toolkit, hvad er det og hvor kan jeg hente det ?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 09:31 #12
Har du prøvet at finde .exe filen til spillet og så højreklikke på den og vælge "egenskaber"->fanebladet "Kompatibilitet" og så sætte den til at emulere Win98?
Avatar billede tyler_durden Nybegynder
28. februar 2002 - 11:11 #13
Problemet skyldes din swp. fil. Prøv at ændre lidt på den. Så skulle det virke.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. februar 2002 - 12:34 #14
Det med swapfil virker ikke. Det har jeg prøvet
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 16:24 #15
Prøv lige at se hvad jeg har svaret!!! Det er endda Microsoft selv der er kommet med rettelsen til jeres operativ system!!! Det virker, jeg har provet det flere gange!!!

Gå her ind og download fejlrettelsen:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/685/msdncompositedoc.xml
Installer det og problemet er løst!!! Du har sikkert også andre problemer, der bliver rettet, hvis du retter denne store fejl i Windows XP!!!!!!!!
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 16:33 #16
Hemning: Og nye fejl der opstår!
Det M$ patch er lige så elendigt som resten af deres produkter.
Efter at have installeret det er mit netbank holdt op med at fungere.
Mange tak, Hemning.
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 16:38 #17
cthulhu > Har du installeret det rigtige, den her, er kun til hvis du har WinXP!

For Windows XP:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/685/msdncompositedoc.xml

For Windows 2000:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/209/msdncompositedoc.xml

Jeg har ikke haft nogle problemer, heller ikke med netbank!!! Jeg har BG!!!
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 16:46 #18
cthulhu > Jeg er selvfølgelig ked af hvis det har forvoldt dig problemer, men jeg har ikke oplevet fejl med opdateringen!
Og selvfølgelig har du ret, der er selvfølgelig mange fejl i alt hvad Microsucks laver, men efter hvad jeg har erfaret, er der mindre fejl, efter dette er installeret!
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 16:47 #19
Hmmm... gider du evt. prøve lige nu?
Jeg kunne ikke logge på for et øjeblik siden.
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 16:50 #20
cthulhu > Jeg er inde på netbank.bgbank.dk lige nu, det virker fint, hvad siger den til dig? Hvilke fejl kommer den med?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 16:50 #21
Hmmm... nu virker det igen :/
Det må have været et server problem, beklager :}
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 16:52 #22
Men DAMN hvor kører det sløvt
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 16:52 #23
cthulhu > Den er godt nok lidt langsom, hvis jeg skal ind og se posteringerne lige nu, så det er nok en serverfejl!
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 16:53 #24
JA :o( Jeg er da glad for at jeg ikke har forvold dig problemmer :o) Virker dit CM nu?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. februar 2002 - 21:04 #25
Denne opdatering, er det ikke kun til maskiner med mere 512 mb RAM. Jeg ved godt at det ikke skader at installere den selv om man har mindre, men hvorfor kun lave det til maskiner med over 512 mb, hvis det heller ikke virker på maskiner med færre ram
Avatar billede hemning Nybegynder
28. februar 2002 - 21:54 #26
Isskaarup > Det retter en fejl i XP og 2000, der jammer programmer/spil, hvis computeren har mere end 512MB RAM, så det er ikke nødvendigt, hvis du har <512MB !!!!!!!!!!!
Avatar billede hemning Nybegynder
02. marts 2002 - 16:23 #27
Tak for points :o)