Avatar billede schulle Nybegynder
27. februar 2002 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hyperlinks fra Photoshop

Jeg har kreeret en header i Photoshop - og vil gerne linke fra denne header. Men hvordan foregår det for en begynder som mig?
Avatar billede prodic Mester
27. februar 2002 - 22:13 #1
Prøv at uddybe det lidt yderligere. Vil du lave selve linket i Photoshop, for det kan ikke lade sig gøre. Men det kan det i ImageReady via et ImageMap deri.

Du kan dog også lave det i normal html, men det afhænger af dit billede og hvad der skal linkes i billedet.
Avatar billede spe Nybegynder
27. februar 2002 - 22:16 #2
Hvilken version af photoshop har du?

Fra 5.5 og frem følger ImageReady med programmet og nederst i værktøjskassen kan du sende dit billede over i ImageReady. Her har du diverse værktøjer/paletter til at lave rollover, animationer og links på et photoshop billede.

Men uanset om du bliver i Photoshop eller går til ImageReady skal du have fat i Slice-værktøjet og med dette angive hvor det klikbare område er og med dette område aktivt sætte din URL.
Avatar billede spe Nybegynder
27. februar 2002 - 22:18 #3
For en gang skyld er jeg ikke helt enig med dig prodic. Man kan nu godt slice og sætte URL i Photshop men afhænger af hvilken version.
Avatar billede spe Nybegynder
27. februar 2002 - 22:33 #4
Bare nu for eventuele fremtidige læsere af sprøgsmålet. Så kan man i Photoshop 6.0 bruge Slice-værktøjet fra Photoshops værktøjskasse og "skære" det klikbasre område ud. Med værktøjet, der ligger "gemt" under Slice-værktøjet, Slice select-værktøjet kan man dobbeltklikke på det der ligner et brev-symbol og i den dialogboks der kommer frem skrive sin URL.
Avatar billede spe Nybegynder
27. februar 2002 - 22:34 #5
klikbasre=klikbare
Avatar billede prodic Mester
27. februar 2002 - 22:35 #6
Og jeg burde da få mig noget søvn, for det går da ikke godt lige nu.

Hvis man har ImageReady, så har man jo naturligvis også en version med Slice-værktøjet. Og så kan det godt lade sig gøre med Photoshop.

Jeg tager mig lige en slap-off'er på sofaen. :-)