Avatar billede speedguiden Nybegynder
27. februar 2002 - 20:00 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

delete win98?

Hej eksperter,

Jeg har lige installeret win xp pro. Mit gamle styre system (win98) ligger på en anden hardisk. Kan jeg roligt for matere den hardisk hvor win 98 ligger på uden at der sker noget med win xp styre systemet. Eller kan jeg eventuelt slette win 98 på anden vis? Nogle programmer jeg brugte i win98 virker ikke i win xp. Skal de geninstalleres?

Vh s.g
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2002 - 20:08 #1
Ja formatter bare skidtet - dog vil du ikke kunne starte winxp da bootfilerne ligger på det drev. Men det er der også råd for: Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)

Lige et spørgsmål: ligger win98 c:\ ???
Avatar billede speedguiden Nybegynder
27. februar 2002 - 20:18 #2
win98 ligger i c:\windows
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2002 - 20:20 #3
ok -så formatterer du bare c:\ og følger mit svar så vil det virke.
Avatar billede speedguiden Nybegynder
27. februar 2002 - 20:52 #4
okay, men er der ikkke andre måder at gøre det på? Jeg har nemlig ikke boot cd'en.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2002 - 20:54 #5
kender ikke andre - hvorfor har du ikke din windows XP cd-rom?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 21:06 #6
Hvilken disk ligger win98 på?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 21:10 #7
Sorry typo:
Jeg mente hvilken disk ligger WinXP på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2002 - 21:11 #8
Kommentar fra speedguiden
27/02-2002 20:18:41    win98 ligger i c:\windows
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2002 - 21:11 #9
cthulhu> hvad har du i tankerne?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 21:19 #10
At vurdere mulighederne for at genskabe MBR uden brug af WinXP CD'en.
Avatar billede speedguiden Nybegynder
27. februar 2002 - 21:58 #11
har lige oprettet en boot cd. Ved nogen hvordan man genstarter i dos?
Avatar billede thomaskristensen Nybegynder
28. februar 2002 - 10:12 #12
deltree c: windows hvis win ligger på c:
det sletter kun windows
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 10:17 #13
Genstart i dos: CTRL+ALT+DEL