Avatar billede kjv Nybegynder
27. februar 2002 - 18:25 Der er 6 kommentarer

MAC/PC???

Hej...

Har ladet mig fortælle det ikke er så nemt med et netværk mellem mac og pc?

Jeg har en mac og pc forbundet til switch og videre i et netværk i ejendommen, men hvordan sætter jeg det op så jeg kan kopiere, gemme, og i det hele taget bruge anden arbejdsstation som slags server?

Kan det lade sig gøre? Jeg er ny her, så hjælp gerne helt fra bunden med forståelige hoveder? :o)
Avatar billede danic Nybegynder
27. februar 2002 - 18:53 #1
før i tiden skulle man køre Appeltalk for at få trafik mellem en pc og en mac, men i dag skulle det være muligt at køre IP på en mac og derfor er der ingen problemmer bare de er på samme subnet.

f.eks.
pc 172.1.1.2
subnet 255.255.255.0
gateway ip adresse på internet router

Mac 172.1.1.3
subnet 255.255.255.0
gateway ip adresse på internet router
Avatar billede spiff_21 Nybegynder
28. februar 2002 - 14:34 #2
Det er muligt at at få adgang fra mac til pc (win2k) hvis du installere apple share på din win2k maskine. det er så hvit jeg ved ikke muligt den anden vej
Avatar billede macuser Nybegynder
28. februar 2002 - 22:17 #3
Hmmm...Jeg kender ikke noget til opsætninger overhovedet...Så skal have det skåret det ud i pap - Meget tydeligt! :o)

Derefter vil jeg afgive point - og naturligvis til bedste svar - pap :o)
Avatar billede spiff_21 Nybegynder
28. februar 2002 - 22:55 #4
PC'ere kan ikke læse filer på MAC.
MAC kan hvis følgene betingelser er opfyldt få fuld angang til filer på PC.

1 Pc'en har installeret har et af følgende operativsystemerne. windows 2000 eller windows XP
2 Både Mac og Pc er har fået tildelt ipadresser i samme netværkssekment.
3 Windows maskinen har NTFS filsystem
4 Windows maskinen har installeret et komponent der heder Macintosh Fil og Print deling
5 En mappe med filer som MAC maskinen skal have er adgang til er delt ud til MAC computere.

PS. Det er muligt at nogle der har mere forstand på MAC ved hvordan man deler MAC computere ud til PC, men jeg ved ikke hvordan man gør det.
Avatar billede kjv Nybegynder
03. marts 2002 - 23:21 #5
Jeg har fået atvide at jeg kan downloade et program til mac der hedder Dave som kan få en forbindelse imelem mac og pc - nogen der kan hjælpe mig med denne opsætning?
Avatar billede kjv Nybegynder
07. september 2002 - 01:49 #6
Beklager, men kan ikke oprette netværk udfra jers svar...men tak alligevel...