Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 17:53 Der er 59 kommentarer og
4 løsninger

HJÆÆÆLP; sort skærm.

som sagt, HJÆÆLP; jeg har lige købt nyt bundkort (asus a7a-266) med en athlon xp 1600+(1.4ghz).

jeg sætter så hele lortet i kabinettet sammen emd hardisk, ram, når jeg så sætter strøm stikket i starter den uden jeg trykker på knappen, og kan ikke slukke uden at trække stikket ud igen.

men det værste ved det hele er: det kommer SORT SKÆRM... det er ret frustrerende.
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 17:55 #1
har du tændt for strømknappen på skærmen ???
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 17:56 #2
ja
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 17:56 #3
oki - læste ikke din tekst ordenlig igennem *s*
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 17:56 #4
:)
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 17:57 #5
Tjek alle dine ledninger og om du har sat dem ordenlig i.
Sidder grafikkortet rigtig i?

Er der strøm i din skærm eller er den bare sort-sort?
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 17:57 #6
det er satanme frustrerende, for jeg har sq ikke råd til at købe nyt et eller andet.
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 17:58 #7
Det er sikkert dit AGP kort der ikke sidder korrekt i slot´en !
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 17:58 #8
lednignerne burde sidde rigtigt, har pillet alt unødvendigt ud.

der sker intet, nix og nada. der kommer ikke en gang der der "boiing"
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 17:58 #9
grafikkortet burde virke, har taget det lige ud af en maskine, og sat det over i
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 17:59 #10
men jeg fatter heller ikke hvorfor det hele bare starter op, det burde det jo ikke
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 17:59 #11
Har du selv sat CPU´en på bundkortet? Og gjort dette korrekt? Brugte du vold eller ?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 18:00 #12
Den skulle gerne slukke igen efter et par sec ?

Så kan tænde den på power knappen
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:00 #13
nops, grafikkortet sidder rigtigt
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:01 #14
cpu'en gled ligeså fint ned, og jeg satte køleren fast med kølepasta, og lynskruerne, så jeg tror ikke den er knækket eller noget.

da den var tændt i ca. tem sec slukkede jeg for stræmmen
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 18:02 #15
Når du siger at din skærm er sort - definer - hvad mener du med det - er der ikke strøm på eller vil den bare ikke vise windowsskrivebordet?
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:03 #16
altså, når jeg sætter stikket i er der overhovedet ingen respons på skærmen, den hverken flimrer eller noget, den ser bare ud som om den er slukket.
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:03 #17
det ser næsten ud som om stikket ikke sidder i, men det gør det altså
Avatar billede f-l-j Nybegynder
27. februar 2002 - 18:05 #18
Prøv at flytte ligt rundt på lydkort og grafikkort, det virkede for mig.
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:07 #19
har ikke lydkort i, og grafikkortet sidder i agp porten.

der er et sted hvor man kan sætte den til noget jumperfree mode, og så vidt jeg ved gør den også det, men hvordan kan jeg være sikker hvis jeg ikke kan finde manualen, og der ikke findes en på asusu.com
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 18:08 #20
Er det en LED lysdiode på din skærm ? Er den gul/orange eller grøn ?

hvis der er strøm til skærmen og den ikke vil "tænde" når pc´en startes er
det med  100% sikkerhed dit grafikkort der ikke er tilsluttet korrekt!
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:08 #21
jeg købte bundkortet af en, men det virkede ikke for ham, han sagde så at det var fordi han havde knækket er hjørne af cpu'en, og garanterede for at det virkede.
har han røvrendt mig?
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:09 #22
den er orange.
hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg tror den bare var i standby
Avatar billede manon Nybegynder
27. februar 2002 - 18:09 #23
hvis du har købt et spinternyt bundkort og ikke har manualt til den, så burde du få byttet det/ få penge retur
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:11 #24
det er jo det der er problemet, jeg har købt det af en ven
Avatar billede f-l-j Nybegynder
27. februar 2002 - 18:12 #25
Hvis det ikke virkede for ham, hvorfor skulle det så for dig?
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:12 #26
der er sådan en switch box hvor man kan sætte nogle knapper til jumperfreemode, men hvordan skal de side, der er 8 switches
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:13 #27
han sagde at han havde knækket et hjørne af, og det var derfor det ikke virkede, og at han iøvrigt havde testet det
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:13 #28
kan det være fordi det ikke dutter sammen med athlon xp?

det sagde de hos midtdata hvor jeg købt cpu
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 18:16 #29
kan der ske noget hvis jeg sætter alle de switches i modsatte position?
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 19:01 #30
Jeg har samlet en for en jeg kender der var det samme galt i starten men det var fordi da jeg satte bundkortet i så havde jeg glemt den der plastic dut der skal sidde bag på bundkortet så kabinettet kortsluttede en masse men virkede da jeg satte den på:-)
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 19:03 #31
Ja - det kan jo nemt være at din cpu ik kan sidde i det mainboard har du ikke tjekket det før du købte det?
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 19:11 #32
da ham den anden havde det gjorde den da det samme?
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 19:55 #33
jeg kikkede på asus hjemme side for at se om det passede sammen, og der stod ikke noget om det, så jeg ringede ind til midtdata, og der sagde de at det kunne det sagtens, og der var ikke nogle problemer i det, og så bestiller jeg den.
og nu ved jeg ikke om jeg har ødelagt den, eller om det er bundkortet der ikke understøtter den.

han jeg købte det af havde også hat en xp cpu, men der havde han knækket et hjørne af, han havde så senere testet det med en tordenfugl, og det virkede fint nok.
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 19:59 #34
jeg har iøvrigt sat alle de der metal dimser på, og der virker som om det sidder rigtigt nok, men tror du det kan være det samme der er galt med kortslutninger?

jeg har pillet cpu'en ud for at checke om der er hakker i den, og er derfor ikke vildt for at sætte den i igen.

på den ene af siderne er der nogle MEGET små hakker i den, men det er ikke i hjørnerne, kan det have noget at sige?
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:03 #35
Nej det tror jeg ikke men jeg synes lige du skal tjekke om den bliver kortslutet nogle steder bag på:)
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 20:04 #36
jeg prøver at samle den på en flamingo plade... så er der ihvertfald ikke noget der bliver kortslutte :)
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:08 #37
hehe, Nej men det er der jo heller ikke når den sidder i kabinettet og man har sat det rigtigt i:-)
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 20:12 #38
hehe, nej men så er jeg helt sikker, og det handler om at udelukke muligheder :D
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:13 #39
Ja selvfølgie:-)
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:14 #40
Jeg siger heller ik det er en dum ide men jeg hentyder til at det har jeg ik hørt nogen der har gjort før;-)
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 20:27 #41
hehe ok :)

forresten, skal man have ram i for at kunne få lidt lys på skærmen?
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 20:27 #42
for i så fald skal jeg have fra ´den maskine jeg sid´der ved nu
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:29 #43
Det ved jeg ik helt har ik prøvt uden men prøv da for det er da ret tænkeligt
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 20:32 #44
damn, ikke en skod
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 20:32 #45
jge fandt lidt ram fra gemmerne, men den gør som før
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:41 #46
Tænder den automatisk?
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:45 #47
Jeg tror han har taget røven på dig :-(
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:49 #48
Næste gang du køber brugt hardware så synes jeg lige du skal se det virker før du betaler
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 20:54 #49
Brudt sammen af gråd eller hva?
Avatar billede zenze Nybegynder
27. februar 2002 - 21:22 #50
Prøv og gnid flamingo mod dit hår og se hvad der sker. - Dit hår vil stå lige op i vejret som Ron King (Mike Tyson's Manager) Det giver en h....... masse statisk elektricitet. - Lad ikke sensitiv hardware komme i nærheden af flamingo!!!
Du kan finde manual, bios og drivere her:
http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?l1=1&l2=10&l3=17&mid=1
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 21:24 #51
Er flamingo statisk??
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 21:24 #52
så ved jeg det:-)
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 21:26 #53
Det er ik så nemt at lave bios upgrade uden skærm:)
Avatar billede zenze Nybegynder
27. februar 2002 - 21:28 #54
- Se i øvrigt på deres FAQ side og se om der  er noget du ikke har taget højde for:
http://www.asus.com/mb/socketa/a7a266/faq.htm
Avatar billede zenze Nybegynder
27. februar 2002 - 21:32 #55
Hvilket grafikkort har du? - Der står noget om ATI-kort og nyeste AGP-miniport driver. Har du evt. et andet - enten PCI- eller AGP-kort liggende, så prøv at sætte det i.
Avatar billede zenze Nybegynder
27. februar 2002 - 21:34 #56
Under FAQ:
Question :

Can A7A266 support AMD 1.4GHz CPU?

Answer :

Yes, A7A266 is able to support AMD 1.4GHz CPU (in locked frequency multiple).
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 22:47 #57
tja, han har sagt at hvis det er bundkortet der ikke virker, så vil han godt købe det tilbage..

jeg brugte heldigvis ikke flamingo, men den der antistatiske poseting oven på en skumgummi dims, oven på en pap kasse, såe :)

jeg prøvede lige at resette biosen på den, og nu tænder den ikke ligeså snart man sætter strøm til, men når man trykker på knappen. men der er godt nok stadig ikke noget billed :)

jeg har et tnt-2... jeg kunne jo prøve at låne min lillebrors geforse 2 et eller andet?

ja, men det her er en athlon xp.. ikke en tordenfugl.
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 22:47 #58
men jeg skulle lige have vidst det før jeg tog hele lortet af for anden gang :)
Avatar billede mutella Nybegynder
27. februar 2002 - 22:49 #59
jeg går i seng nu, men hvis i har en masse gode idéer så vil jeg da godt høre dem også :D

point uddeling i morgen :)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
28. februar 2002 - 09:34 #60
Hej Har du husked at sætte det extra aflange 6-7 benet 12 v stik i på bundkorted til de store skærmkort. I stedet for geforse 2 prøv et pci kort. Der er noget med agp kort skal stilles i bios.
VH Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
28. februar 2002 - 09:36 #61
Ps. pci kort skal ikke havde den extra ledning.
VH Henrik
Avatar billede mutella Nybegynder
28. februar 2002 - 13:49 #62
jeg har prøvet med et pci kort... stadig intet.

jeg prøvede også at hente manualen... men alt ser rigtigt ud
Avatar billede mutella Nybegynder
28. februar 2002 - 19:12 #63
Ja, så fik jeg endelig konstanteret at det var bundkortet den var gal med.
jeg prøvede med en tordenfugl, og den lavede samme nummer, og ham jeg købte det af, vil købe det tilbage.

jeg vil gerne sige mange tak for de gode svar jeg har fået, men hvis i har et rigtigt godt forslag til hvilket bundkort jeg nu skal købe, så må i da meget gerne give mig det :)