Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. februar 2002 - 17:14 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Krise !!!

Jeg har det problem at jeg pludselig ikke kan spille et af mine spil i XP. Problemet opstår fra den ene dag til den anden. Problemet er at spillet fryser hver gang jeg starter det op.

Dette er forsøget, men uden held:

Opdateret grafikkort med nyeste drivere, både fra Microsoft og Producentens hjemmeside.

Geninstalleret XP flere gange.

Har prøvet at installere 2000, Me og 98SE, hvor det kun virkede i 98SE.

Har prøvet at køre spillet i XP som kompatibilitetstilstand for 98SE, men uden held.

Har prøvet at geninstalleret spillet, uden held.

Jeg kan selvfølgelig godt have 2 operativsystemer på min PC, men kan jeg slippe for det, ved at få det til at virke i XP, vil jeg være meget glad.
Avatar billede carstengp Nybegynder
27. februar 2002 - 17:16 #1
det kunne være, at du kunne fortælle, hvilket spil det drejer sig om
Avatar billede red_eagle Nybegynder
27. februar 2002 - 17:16 #2
Hvis du har installeret spillet på en anden disk end Win, kan du jo prøve at geninstallere spillet :)
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 17:40 #3
Gå ind på udviklerens hjemmeside og se om ikke der er udgivet et patch til dit "spil"
Avatar billede mib33 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:45 #4
Hvad spil og hvad Grafikkort drejer det sig om ??
Avatar billede invalid Nybegynder
27. februar 2002 - 20:20 #5
Måske er der smuttet en ramkreds 8( Det kan ske.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. februar 2002 - 22:37 #6
carstengp: Det omtalte spil er Championship Manager 01/02

red eagle: Det har jeg jo prøvet

cthulhu: Tror ikke der er udviklet en patch her til, da jeg ikke har kunnet finde en.

invalid: Hvis en ramkreds er smuttet, vil det så ikke også have indflydelse på andre programmer ?

Det slog mig at jeg vist fik problemerne efter at jeg havde opdateret min BIOS, men det skulle vel ikke have nogen indflydelse, eller hvad ?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 22:48 #7
Her er et patch, det var ikke så svært at finde:
http://www.sigames.com/eng/downloads_official_cm0102.shtml
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. februar 2002 - 23:00 #8
Okay, det kigger jeg lige på
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. februar 2002 - 23:01 #9
Den opdatering har jeg
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. februar 2002 - 23:15 #10
Er der nogle der ved hvor jeg kan finde ældrer bios'er. Hvis jeg kan finde en ældre end den jeg har, vil jeg prøve om det hjælper.
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 09:27 #11
Hvilket bundkort har du?
Hvis det er et abit, Epox (8K7A) eller Iwill, så prøv her:
http://www.biosmods.com
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. februar 2002 - 12:30 #12
Det er et Asus A7V
Avatar billede cthulhu Nybegynder
28. februar 2002 - 12:56 #13
A7V hvad? Der findes mange A7V kort.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
28. februar 2002 - 16:37 #14
Avatar billede red_eagle Nybegynder
28. februar 2002 - 16:38 #15
(der kan du hente en v. 1006. 1007 er den nyeste).
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. marts 2002 - 13:15 #16
red eagle: arbejder på det, men det er ikke lykkedes mig at komme ind på serveren endnu
Avatar billede cthulhu Nybegynder
01. marts 2002 - 13:50 #18
Ups. der mangler vist lige et "f" i det sidste link.
Avatar billede fnaz Nybegynder
19. marts 2002 - 15:09 #19
øhh
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
19. marts 2002 - 17:20 #20
Undskyld, den lange svartid, men jeg var optaget af noget projektarbejde i skolen.

Har nu prøvet alle bios-versioner på http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?Status=31&l1=1&l2=10&l3=1&mid=1 uden held
Avatar billede fnaz Nybegynder
19. marts 2002 - 18:01 #21
"Ups. der mangler vist lige et "f" i det sidste link."

hvor i linket?
øhh
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. marts 2002 - 15:25 #22
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. april 2002 - 10:28 #23
Det virker ikke til at nogle af jeres løsninger virker.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. april 2002 - 10:33 #24
øv øv
Avatar billede carstengp Nybegynder
05. april 2002 - 17:44 #25
Jeg har et asus A7V133 bundkort med en backup af den originale bios. Men jeg kan ikke huske, hvornår den er fra....
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. april 2002 - 20:00 #26
Hvis det er en version tidligere end 1006/1007, jeg kan ikke lige huske nummeret, så kunne jeg godt tænke mig den.
Avatar billede carstengp Nybegynder
06. april 2002 - 13:07 #27
Jeg kan desværre ikke huske, hvad den hedder. Jeg tog en backup før jeg flashede første gang. Men giv mig en email-adresse, så sender jeg den. Så kan du da give det et forsøg.
Avatar billede carstengp Nybegynder
06. april 2002 - 13:12 #28
En anden ting... Du skal installere VIA 4in1 driveren igen, når du har flashet, for at få alle funktioner til at virke. Det kunne være, at det løser dit problem.
http://www.viaarena.com/?PageID=2
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. april 2002 - 14:16 #29
Fint, du kan maile til mig på lsoren36@students.aabc.dk. Da min lillebror skal bruge min pc'er de næste 14 dage til projektaflevering, kan det godt være det lige tager lidt tid inden jeg tester biosen. Men hvis det virker skal du selvfølgelig ikke snydes for pointene, så opretter jeg bare et nyt spørgsmål.
Avatar billede carstengp Nybegynder
07. april 2002 - 18:42 #30
Er sendt!