Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
27. februar 2002 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

p4 boxed på asus p4s333

Jeg står og skal ha' købt et nyt system, og jeg har bestemt mig for at det skal være en P4-1,8 Ghz Boxed Northwood på en Asus P4S333 - som ifølge specs'ne understøtter alle P4'erne.

Men nu er jeg kommet i tvivl. Jeg har kigget på nogen billeder af P4S333'eren, og sammenlignet den med den lille udgave (P4S333 VE?), og der er en forskel som som der er svær at overse - botset fra størrelsen.

På den lille udgave sidder der noget der ligner en ramme omkring socket'en, men det gør der ikke på den store (den jeg regner med at skulle ha'). Jeg er ikke 100% sikker på hvad den ramme egentlig skal bruges til, men jeg er begyndt at blive bekymret over, om det er den ramme, som man sætter box'en fast på? For hvis det er det, så kan min kommende P4 Boxed ikke sidde på den (måske alligevel ikke) kommende P4S333? Eller hvordan sætter man den overhovedet fast??

Håber på hurtigt svar - det kan ikke gå for hurtigt med at få købt noget nyt udstyr...:-)
Avatar billede hathor Nybegynder
27. februar 2002 - 18:51 #1
Rammen bruges til at klipse peltieren (en køler) på

uden ramme skal den vel bare sættes på med en bøjle ?

men jeg ved ikke ...  der er ramme på mit kort (p4b)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
27. februar 2002 - 21:29 #2
Hej Læg lige mærke til der er 2 typer en gammel 423 bens og en 478 bens, med hver sin måde at montere køleren på.
PS køb det helst samlet et sted, de 2 dele.
VH Henrik
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
27. februar 2002 - 22:29 #3
Tjah, jeg ville mene, at cpu'en sættes fast på socket'en vha bøjlen, men da den er boxed, så er box'en jo i vejen, eller?

Ja - begge dele er Socket 478, så det har jeg ingen problemer med at hitte ud af...:-)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
27. februar 2002 - 22:35 #4
Er det de to bøjler 4 små hvide (søm) i plastik og de 4 pinde med hul i du har problemer med.
Jeg venter.
VH Henrik
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
27. februar 2002 - 22:41 #5
Mit eneste problem er kun, om en boxed p4-cpu kan sidde på et asus bundkort uden den dér ramme, som kun findes på den lille udgave af kortet, som jeg ikke skal ha'...

Men du taler om søm...? Så der er egentlig huller i selve bundkortet, som man bruger til at sætte boxen/cpu'en på bundkortet? Så rammen er ligegyldig, hvis man holder sig til boxen og ikke putter en anden køler på?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
27. februar 2002 - 22:47 #6
Nu forstod jeg det. Det ville jeg ikke ture.
VH Henrik
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
27. februar 2002 - 22:49 #7
Nu' jeg ikke med... Hvad ville du ikke turde?
Avatar billede bruno25 Nybegynder
04. marts 2002 - 12:40 #8
Jeg har lige fået et sådan M/B og en P4 1.6 Nortwood og du skal ikke bruge den ramme for at sætte køleren på. Hilsen Kurt Nielsen
Avatar billede jkierkegaard Nybegynder
04. marts 2002 - 15:20 #9
Tak for det...
Ikke at det havde ændret noget - bestilte det for et par dage siden...:-)