Avatar billede mholmgaard Nybegynder
27. februar 2002 - 16:23 Der er 8 kommentarer

ip og domæne

Hvordan får jeg mit domæne navn til at hænge sammen med min server`s ip adr.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. februar 2002 - 16:25 #1
Du for det redeligeret fra din udbyder til din Ip

Eks. ring til cybercity og be dem redeligere www.ditdomæne.dk til din ip 212.242.xxx.xxx

Enkelt og lige til

MC
Avatar billede mholmgaard Nybegynder
27. februar 2002 - 16:26 #2
hvad koster det?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
27. februar 2002 - 16:26 #3
eller gør det gratis hos www.gratisdns.dk

Der skal du som besvaret af mc.lucifer fortælle hvilket ip at domænet skal pege på...

Det er såmænt den måde ip og DNS hænger sammen..

I DNS'en bestemmer du også din postserver, CNAMES (subdomæner) mfl.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
27. februar 2002 - 16:27 #4
gratisdns.dk koster ikke noget, men her skal du sætte domænet op selv, eller få en som mig til det, som kender DNS opsætning rimelig godt!!!
Avatar billede czar Nybegynder
27. februar 2002 - 16:33 #5
gratisdns.dk har også et godt forum, der er meget hjælp at hente for en nybegynder, se efter "walkthrough søges" ...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
28. februar 2002 - 09:20 #6
Hos Cybercity koster det ikke noget at få redeligeret dit domæne, Men de tage 300 Kr for registrationen

MC "Vote for me http://www.eksperten.dk/coadmin/vote.phtml"
Avatar billede k_jr Nybegynder
15. maj 2002 - 12:04 #7
Er ikke lige klar over gratisdns's system, men personligt bruger jeg dht med den mindste pakke .. Dejligt let og ligetil, og et godt administrationssystem :)
Avatar billede sjh Nybegynder
15. juli 2002 - 21:22 #8
det er også gratis hos: http://dyndns.dk/ (Dynamiske IP)