Avatar billede jackson23 Nybegynder
27. februar 2002 - 15:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Grafikfejl

Min koeler har vaeret faldet af mit grafikkort for lang tid siden. Dette har aldrig betydet noget, det har fungeret fint uden. Men nu har jeg problemer. Min skaerms farver fucker helt vildt. Der kommer skygger osv. Dvs. man faar ondt i hovedet af at sidde ved den.
Kan det skyldet den manglende koeler??? Det har jo virket fint i et aar, saa hvorfor skulle det saa vaere aarsagen?
Avatar billede hathor Nybegynder
27. februar 2002 - 15:13 #1
tror nærmere det er en løs forbindelse i din skærm et sted der er årsagen til problemet. Prøv at teste den på en anden computer.
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 15:21 #2
Eller lidt mere simpelt: tjek dit vga kabel!
Har du evt. opdateret din grafik driver fornylig? Tjek din refresh rate (opdateringshastighed?).
Avatar billede hathor Nybegynder
27. februar 2002 - 15:22 #3
det kræver så at det er en skærm man kan tage vga kablet ud på ... og det er vist mere undtagelsen end reglen.
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 15:27 #4
hathor: man kan jo også tjekke forbindelsen i den anden ende af kablet!
Avatar billede hathor Nybegynder
27. februar 2002 - 16:03 #5
hvordan?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 16:11 #6
Der hvor VGA kablet sidder i grafikkortet!
Avatar billede hathor Nybegynder
27. februar 2002 - 18:43 #7
ja det fattede jeg godt, men hvad vil du rent praktisk gøre??
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 19:12 #8
Hvad tror du/Hvad skrev jeg???
Jeg vil selvfølgelig skille skærmen ad og smøre den med maionaise på indersiden og samle den igen!!!
Tjekke forbindelse/vrikke det på plads
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 19:16 #9
Satte du køleren på igen? og har du testet med en anden skærm?
Avatar billede creeker Nybegynder
28. februar 2002 - 11:40 #10
Nu overclocker jeg selv en del, og når jeg f.eks. sidder og gamer med mit OC'et grafikkort, har den det også med at komme med mærkelige farver. Så de mærkelige farver kunne nok godt skyldesa at der ikke er en køler på dit grafikkort. evt. hvad er det for et grafikkort du har??
Avatar billede jackson23 Nybegynder
28. februar 2002 - 23:44 #11
well, jeg har idag proevet min computer paa en anden skaerm/med et andet kabel og der findes fejlen ogsaa
Avatar billede creeker Nybegynder
01. marts 2002 - 08:49 #12
Well, så er
Avatar billede bundgaard Nybegynder
01. marts 2002 - 08:51 #13
det dit grafikkort..

for nu at gøre creeker's sætning færdig :P
Avatar billede creeker Nybegynder
01. marts 2002 - 08:52 #14
well, så er fejlen 100% sikkert dit grafikkort.
Avatar billede jackson23 Nybegynder
09. marts 2002 - 18:56 #15
hmmmm ok, kan man skifte en køler på grafik kortet???
Avatar billede creeker Nybegynder
17. april 2002 - 14:49 #16
Ja sagtens. Men afhænger af hvordan den sidder fast. Men btw de fleste coolers kan fjernes med en god gang vold.
P.S. ikke for voldig :P
Avatar billede jackson23 Nybegynder
17. april 2002 - 17:59 #17
heh, har løst det, købte et nyt grafik kort og smed det andet ud :-)
Avatar billede creeker Nybegynder
18. april 2002 - 13:54 #18
Nice :Pp~