Avatar billede terke Nybegynder
26. maj 2000 - 18:36 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

fra bunden

Jeg har skrevet lidt sammen med Anders Wihlborg. http://www.wihlborg.se og han siger at hans spil er lavet i "C". Så er spørgsmålet hvordan jeg kommer i gang med "c".
-Hvad er det?
-Hvilke programmer? og hvor meget(kr)?

Jeg har lidt erfaring med programmering (Delphi og VB)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. maj 2000 - 20:29 #1
C (og C++) er programmerings sprog, knap så grafisk orienterede som VB og Delphi (om end Borland C++ Builder og MS Visual C++ er kommet rigtigt godt med på det niveau)...
Kr ?... dyrt (tjek www.edbpriser.dk)

Eller hvis du bruger Linux, følger der gratis C og C++ kompilere med...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. maj 2000 - 20:33 #2
Og spørgsmålet er jo så også om det er C eller C++ du vil igang med ??
C++ er jo en videre udvikling af C og lavet af danskere Bjarne Stroustrup... endvidere er C++ objekt orienteret som du er vant til fra Delphi og VB...
Min start med C++ var div. online tutorials og bogen: "C++ from the ground up", ISBN:0-07-882405-2, fra Osborne/McGraw Hill
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
29. maj 2000 - 15:35 #3
en rigtig god ide ville være at spørge Anders Wihlborg om, hvad han bruger, da han muligvis bruger nogle ret specielle ting, som du er nødt til at bruge for at få hans ting til at virke.