Avatar billede krusty Nybegynder
26. februar 2002 - 23:44 Der er 2 kommentarer

OPsætning af Exchange 2000

Hejsa...

Jeg har lige installeret Exchange 2000 på en win2k server men kan ikke få skidtet til at virke...

Jeg har oprettet en bruger og når jeg prøver at sende en test mail kommer følgende fejl:

Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerne ikke blev godkendt af serveren. Serversvar: '550 5.7.1 Unable to relay for Cypher@baad.dk'. (Konto "10.0.0.5", SMTP-server: "10.0.0.5", fejlnr.:0x800ccc79).

E-mailen jeg prøver at sende til hedder Cypher@baad.dk og den virker server ip'en er 10.0.0.5 og kontoen oprettet i Outlook hedder 10.0.0.5,

Jeg har søg hos microsoft men den løsning de kommer med kan læses her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q290808

og jeg har også fulgt deres løsning...det hjælper ikke en dyt!

Avatar billede krusty Nybegynder
27. februar 2002 - 10:27 #1
anybody????
Avatar billede erp Nybegynder
30. juni 2002 - 00:02 #2
Hvad mener du med kontoen i outlook hedder 10.0.0.5?
IP adressen 10.x.x.x er en adresse i det PRIVATE IP område, og med mindre du her en INTERN server med den adresse, så vil mailen selvfølgelig ikke kunne blive afleveret.