Avatar billede addy Nybegynder
26. februar 2002 - 22:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IIS på port 80 OG 81

Hej.
Kan man kan sætte IIS op på sådan en måde. Sådan at hvis man tag port 80 kommer man til en webmappe. Men når man tag port 81 kommer man til en anden webmappe

De to porte skal begge kunne køre IIS?

*/addy
Avatar billede hojben Novice
26. februar 2002 - 22:16 #1
jeps det hele definers i  IIS...
Avatar billede hojben Novice
26. februar 2002 - 22:16 #2
under oprettelse definerer du hvilket port det pågældende site skal køre på...
Avatar billede addy Nybegynder
26. februar 2002 - 22:19 #3
Men kan IIS køre på to forskellige porte?
Og hvordan?
Avatar billede hojben Novice
26. februar 2002 - 22:23 #4
ja det kan de... IIS er totalt ligeglad hvilken port der defines BARE der i DNS'en (regner med at du kører en form for adsl) er tilføjet at port 81 skal til din #interne port"

du kan også køre flere sites på samme IP bare det er defineret på DNS'en..
Avatar billede addy Nybegynder
26. februar 2002 - 22:27 #5
Jeg har EN computer som gerne skulle køre to gang IIS (To IIS) en på port 80 og en på 81.
Avatar billede hojben Novice
26. februar 2002 - 22:33 #6
lige gyldigt... du definerer hvilken port iis ´skal lytte på... om du har 2 sites på een port eller 2 sites på 2 forskellige porte er ligegyldigt...

Cool nokdet var endnu et input til min IIS guide på mail.vejs.dk :=)
Avatar billede addy Nybegynder
26. februar 2002 - 22:43 #7
Hvordan setter jeg ISS op på mere en en port?
Avatar billede snowball Novice
26. februar 2002 - 23:35 #8
Gå ind i Properties på dit web sted og på fanebladet Web Site (default valgt) klikker du på knappen Advanced der er til højre for IP address feltet. Her klikker du så på Add og skriver port 81 i feltet port og klikker OK 3 gange så du er ude af opsætningen. Stop og start serveren (ved ikke helt om det er nødvendigt) men så skulle det virke :)

Snowball
Avatar billede addy Nybegynder
07. marts 2002 - 15:38 #9
snowball>> Så har jeg ikke to webmapper. Og serveren går ned når man gør det der.

Jeg har ikke fået noget svar som jeg kan bruge så jeg lukker...
Avatar billede hojben Novice
07. marts 2002 - 15:42 #10
Tilføj endnu et website og under tilføjelsen definerer du at den skal køre på port 81...

thats it..
Avatar billede hojben Novice
07. marts 2002 - 15:45 #11
<snip>Jeg har EN computer som gerne skulle køre to gang IIS (To IIS) en på port 80 og en på 81.</snip>

Du kommer aldrig til at køre 2 IIS.. IIS administrerer websites'ene og det er i IIS at du definerer porten som det enkelte websted skal køre på..
Avatar billede snowball Novice
07. marts 2002 - 15:58 #12
Virker fint hos mig. Andet kan jeg ikke sige !

Snowball
Avatar billede addy Nybegynder
08. marts 2002 - 10:27 #13
Det skulle virke sådan at hvis det er port 81 skal den gå hen til D:/web81/
og
hvis det er port 82 skal den gå hen til D:/web82/

/*addy
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
09. maj 2002 - 02:13 #14
addy kan det evt være at du bruger en ISS på en workstion eller er det en server version vi snakker ?

Har du en workstion så kan du kun hoste en side.