Avatar billede sukos Juniormester
26. februar 2002 - 19:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad sker her?????????

Hejsa
Sidder med en comp, (win98) som pludselig siger at system.ini er ugyldig. Og derfor ikke kan boote op.
Nosser rundt i det ude i dos, for at finde system.ini, men det lykkedes ikke! (mig og dos)
Prøver så at boote i fejlsikret tilstand, og det lykkedes!!!!!
Kikker i system.ini, og den er totalt tom!
Hmm, laver en genstart, men får nu den besked at et kald til en vxd driver er ugyldigt! (Intet om system.ini)
Hmm, genstarter i fejlsikret, og booter normalt igen.

Nu er der så ikke længere nogen mus, og comp'en kan kun køre 16 farver. Prøver jeg at gå i skærmindstillinger, går comp'en ned.
Den kan godt komme på nettet!

Men det er vel en virus???????????
26. februar 2002 - 19:13 #1
Prøv at scandiske fra dos Skriv scandisk
Avatar billede sukos Juniormester
26. februar 2002 - 19:13 #2
prøver
26. februar 2002 - 19:15 #3
Hvis din boot er røget skriv        fdisk /mbr
26. februar 2002 - 19:26 #4
Hvis du har virus så husk at opdatere tit
Avatar billede sukos Juniormester
26. februar 2002 - 19:31 #5
Ja, jeg ved ikke, men det er en 13-årig dreng's comp! Og han går ikke op i computere :o( , men kan li' at spille f.eks. diablo2.

Hvad mener du jeg ville opnå ved at skrive fdisk /mbr ?
Avatar billede geysir Nybegynder
26. februar 2002 - 19:55 #6
har du prøvd scanreg i dos
Avatar billede sukos Juniormester
26. februar 2002 - 19:59 #7
nej, men prøver
Avatar billede sukos Juniormester
26. februar 2002 - 20:02 #8
Og prøver også lige at installere norton antivirus.

Men ALT i system.ini er bare væk.
Avatar billede geysir Nybegynder
26. februar 2002 - 20:19 #9
sæt ind win 98 cd og prøv at geninnstalere
Avatar billede hojben Novice
26. februar 2002 - 20:52 #10
fdisk /mbr opretter kun en ny Master Boot Record.. og ville ikke kunne redde din system.ini

Det kunne meget vel være en virus.. mit bud ville være at du forsøgte en reinstall OVEN på den gamle... for at redde dine programmer og spil..
Avatar billede sukos Juniormester
26. februar 2002 - 21:28 #11
Nå, efter en geninstallation af drivere m.m. fungerer den igen.
Norton er også blevet installeret, og den fandt ingen virus.
Og det ender jo nok med en formatering en af dagene.

Det er utroligt hvad så'n en knægt kan finde ud af at få lagt ind på sin comp!

Hvis i lægger et svar får i point.
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 19:24 #12
Du kunne jo også prøve at reparere win 98:-)
Avatar billede sukos Juniormester
09. marts 2002 - 15:35 #13
hmm