Avatar billede macuser Nybegynder
26. februar 2002 - 12:29 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Tilslutning af scsi brænder

Jeg har en G4 450 duel og skal have tilsluttet en gl. lacie brænder (x4), kan det lade sig gøre? ER lidt nervøs for at brænde kredsløb af...

Jeg har en scsi kort adaptec ava 1505 som sidder en en pc, kan dette benyttes og sættes i G4 så jan kan bruge brænder eller er det problematisk?

Hvis ja, hvor kan jeg downloade software? Jeg har desværre heller ikke software til Lacie brænder?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 12:38 #1
hvis scsi kortet er PCI kan det højst sandsynligt godt bruges.
check evt. på www.adaptec.com om der er drivere til det, til mac. hvis der er det er sagen klar.

jeg kender desværre ikke lige noget gratis brændersoftware til mac.
(jeg er en pc mand :-)
Avatar billede macuser Nybegynder
26. februar 2002 - 13:00 #2
Hmmm...Jeg er mac mand...Jeg har kigget lidt på siden med kan ikke finde noget for eller imod?

Kan ikke finde ud af om adaptec ava - 1505 er et pci kort???
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 13:03 #3
The AVA-1505 gives users a high-performance alternative to the computer's slow parallel port. It allows users to take advantage of faster SCSI versions of non-booting peripherals such scanners and zip drives. With wait times reduced up to 80%, the AVA-1505 gives users an increase in system performance, and, since SCSI is the only connection that allows the attachment of multiple external peripherals, the AVA-1505 allows users to connect more devices to their systems. This <b>ISA</b> to SCSI Host Adapter allows for the connection of 7 SCSI devices (internal and/or external), including hard disks, tape drives, CD-ROM drives, and removable media drives.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 13:03 #4
øv. troede jeg kunne fremhæve ordet ISA
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 13:04 #5
taget fra: http://www.adaptec.com/worldwide/support/suppdetail.html?prodkey=AVA-1505

jeg er ret sikker på der ikke er ISA stik i en G4'er
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. februar 2002 - 13:18 #6
Der er ingen Mac i hele verden med ISA-slot. Slut.

NUBUS eller PCI. G4 har KUN PCI-slots. Slut.

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. februar 2002 - 13:21 #7
Softwaren til din brænder hedder: "Apple DiscBurn"
-åbn kontrolpanelet "SoftwareUpDate" -så er den der på listen.

Ellers finder du den her:

http://download.cnet.com/downloads/0-10217-100-4968624.html?tag=st.dl.10005-103-1.lst-7-1.4968624

Du skal have fat i et PCI-kort. Eller en USB til SCSI adapter.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 13:27 #8
Pas På !
Han prøver at sælge dig noget ;-)
Avatar billede macuser Nybegynder
26. februar 2002 - 15:28 #9
Tak for oplysninger, har ringet rundt og fundet ud af det samme :o)
Skal lige finde ud af pointdelingen?
Skal benytte adaptec ava 2906!!! og toast (ladet mig fortælle)???
aeblenet - Sikker på at Apple discburn også passer til brænder? Det er en gl Lacie brænder der skriver med x4?
Hvad koster en usb til scsi adapter sådan ca?
sidste svar fordeler point bedre :o)
Avatar billede emileej Nybegynder
27. februar 2002 - 15:20 #10
Jeg bruger en Lacie 4x brænder på en G4 350 - dog med et SCSI kort købt til mac. Jeg bruger selv Toast, og der er nul problemos...
Avatar billede macuser Nybegynder
27. februar 2002 - 23:43 #11
Skal snart til at afgive point!!! men jeg tror jeg køber???

One-Tech Highfly CD-RW 32/10/40 Firewire Brænder - Kan den anbefales...Her følger også toast/neo med...og er det en rimelig pris??? Den koster 2600,-
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. februar 2002 - 07:56 #12
for en ekstern tror jeg det er meget rimeligt.
Avatar billede macuser Nybegynder
28. februar 2002 - 09:43 #13
ok, men er der egentligt andet brænder software der kan bryges til denne og noget der kan anbefales???

Nå, men giver point om lidt :o)
Avatar billede emileej Nybegynder
28. februar 2002 - 13:58 #14
Ja - Toast :o)