Avatar billede trane Nybegynder
26. februar 2002 - 11:14 Der er 9 kommentarer

Office 2000 kan kun kopiere og indsætte begrænset data????

Jeg vil gerne kopiere et forholdsvist stort område i excel og indsætte det med kæder i powerpoint. Problemet er at jeg kun får lov til at indsætte en begrænset område. Er der virkelig en begrænsning på området man kan arbejde med, hvordan kan man evt. sætte denne grænse op?
Avatar billede morten_7 Nybegynder
26. februar 2002 - 11:27 #1
Prøv at kigge i Knowledgebase artikel Q221190 på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q221190

Klip fra teksten:
Limitations of the Office Clipboard
The Office Clipboard has the following limitations:
The Office Clipboard can hold 4 megabytes (MB) of data or 12 items, whichever occurs first. If you attempt to copy a selection that is larger than 4 MB, you may receive an error message and you will be prompted to clear the Clipboard or close it.

You cannot customize or resize the Office Clipboard Toolbar.

Håber det var svaret du var efter !!

Morten
Avatar billede bak Seniormester
26. februar 2002 - 11:28 #2
Hvor stort er dit område??
Jeg har lige testet med 500 rækk x 200 kolonner og det gik fint
Avatar billede jimse Nybegynder
26. februar 2002 - 11:30 #3
Mener du at du kun kan se et lille område i powerpoint???

Hvis det er det der er tilfældet, skal du bare imens du kopierer sætte tekststørrelsen ned til 4. Det betyder ikke noget i powerpoint, fordi der kan du jo bare trække i billedet så det bliver stort nok.
Avatar billede trane Nybegynder
26. februar 2002 - 11:36 #4
Jeg forsøger at "indsæt speciel" i powerpoint med kæder fra excel. Det er som om jeg kun får lov til at indsætte speciel et begrænset område? Det er muligt at det er fordi at powerpoint kun kan vise et område af denne størrelse. Men alle forsøg på at reducere skrifttypens størrelse osv. virker ikke.
Avatar billede jimse Nybegynder
27. februar 2002 - 07:55 #5
Prøv så at gå ind i sideopsætning i excel og reducer til f.eks 40%.
Avatar billede b_hansen Novice
13. marts 2002 - 15:00 #6
Så vidt jeg kan se, er der en begrænsing på 4000 rækker i powerpoint
Avatar billede b_hansen Novice
13. marts 2002 - 15:02 #7
Hvis det drejer sig om så store mængder data ville jeg nok droppe kæderne. I stedet kan du overveje at lave noget makro-kopiering, hvis det er noget, der skal gøres ofte
Avatar billede b_hansen Novice
08. april 2002 - 15:04 #8
mon problemet er løst???
Avatar billede jimse Nybegynder
09. april 2002 - 07:05 #9
næh det er jo store mængder data