Avatar billede joex Nybegynder
25. maj 2000 - 18:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RAM opgradering - PROBLEMS!

Jeg har en K6 300 Mhz pc med sølle 32 Mb RAM. Jeg har derfor købt 64 Mb SDRAM 100Mhz, som jeg installerede. Nu vil min PC ikke starte Win98 før i 4-5. hug - jeg får fejlmeddelelser om, at den ikke kan finde 'himem.sys' og mangler XMS-drivere...
RAM'en ser dog ud til at blive indlæst ok.
Min K6 skulle være udstyret med en 100Mhz bus, så jeg forstår ikke problemet - kan nogen hjælpe mig?

/Jørgen
Avatar billede gozar Nybegynder
25. maj 2000 - 19:35 #1
Tilføj fgl linier øverst i din config.sys

Device=c:\windows\himem.sys
Device=c:\windows\emm386.exe RAM

Vindows, pleger normalt at starte de drivere op automatisk uden at de står i config.sys

Check evt også, at de findes under c:\windows elders, bliver du nød til at finde disse 2 filer i de *.cab filer der er på windows 98 installetion's cd'romen og ligge dem ind under c:\windows
Avatar billede ate Nybegynder
26. maj 2000 - 09:56 #2
Hvis det ikke virker kan du "Disable" dem i "Msconfig" MSconfig finder du under start\kør\ og skriv så msconfig. Programmet er til fejlfinding og kan slå ALT der bliver indlæst fra og til. Heri kan du så slå autoexec og config fra. Dette er ikke tilrådeligt hvis du har "gamle" enheder som FX SB16 eller en SCSI controller.
Avatar billede nilleman Nybegynder
05. juni 2000 - 22:01 #3
Mit umiddelbare gæt lyder på en defekt ramstang, prøv den af i en vens computer, og kommer der også fejl der, så fyr den i hovedet på forhandleren
Avatar billede joex Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:29 #4
Har løst problemet selv.

Thx anyway.
Joex.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:33 #5
Luk sprøgsmålet ved at de selv opretter et svar og akcepterer det.

Avatar billede joex Nybegynder
28. november 2001 - 15:33 #6
fint