Avatar billede delphi_man Nybegynder
25. februar 2002 - 21:47 Der er 6 kommentarer

Web-cam

Hej

Kan det lade sig gøre at få et web-cams input i et timage og kan man få det til at se ændringer i billedet.
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. februar 2002 - 21:48 #1
Avatar billede snowball Novice
25. februar 2002 - 22:27 #2
martin: Nu har jeg længe villet prøve dit eksempel, så nu skal det være :)

Kan du gi' en lille hurtigt gennemgang af hvordan man lige kommer igang med at bruge det !? Har allerede hentet og installere Logitech's SDK og har været ved at læse lidt på http://www.delphi3000.com/articles/article_1851.asp men sys ikke lige der er noget der hedder VPortal2 hos mig når jeg vil importere den !?

På forhånd tak :)

Snowball
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. februar 2002 - 22:39 #3
Du burde ha noget der hedder VPortal.. et eller andet, det får du når du instalere SDK'et. Det er 100 år siden jeg rodede med det, kan ikke lige huske det.
Avatar billede snowball Novice
25. februar 2002 - 22:52 #4
Hhhmm...Det har jeg ikke ;(

delphi_man: Kan du få det til at virke !?

Snowball
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. februar 2002 - 23:00 #5
Hvad hedder dine comp. så ??
Avatar billede snowball Novice
25. februar 2002 - 23:08 #6
My bad ! Har fundet den. Den hed HPortal 1.0 ;)

Nu får jeg så bare en fejl når jeg vil kompilere dit eksempel. Ved nedenstående linie

TControlData2(CControlData).FirstEventOfs := Cardinal(@@FOnPortalNotification) - Cardinal(Self);

giver den fejlen:

[Error] VPORTAL2Lib_TLB.pas(493): Left side cannot be assigned to
[Fatal Error] uWebVideo.pas(7): Could not compile used unit 'VPORTAL2Lib_TLB.pas'

Nogen idéer !? ;)

Snowball