Avatar billede michaeltran Nybegynder
25. februar 2002 - 21:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere xp

hejsa
jeg kan ikke inst. xp på min bærbar(thinkpad A22). jeg har formateret c:, sætter cd'en i genstarter bærbar, også skriver den " Ugyldig systemdisk, Disk I/O-fejl, udskift disketten, og tryk på en task.
Jeg har været ude i BIOS og kigge lidt men intet held:-(

jeg håber i kan hjælpe mig
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
25. februar 2002 - 21:21 #1
Virker din HDD.
Prøv at nul stille din BIOS
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. februar 2002 - 21:23 #2
gå i bios og sæt bootrække følgen til cdrom/C/A så booter du på cdrommen. evt så hent winxp bootdisketterne:

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290
Avatar billede blackie Nybegynder
25. februar 2002 - 21:41 #3
Når du så er inde i bios, så tjek lige at ACPI er enable under power management, ikke sikkert det har en betydning i denne sammenhæng, men du kan lige så godt være sikker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2002 - 21:42 #4
blackie> dig og din ACPI ;o)
Avatar billede blackie Nybegynder
25. februar 2002 - 22:03 #5
Retaxes-> Den har drillet mig ved fire computere, hvor jeg skulle installere XP, så derfor glemmer jeg den aldrig, men bortset fra det kommer i drenge jo også med det samme svar til de samme spørgsmål, så jeg kunne sige det samme, kan man klippe og klister så kan man svare på de fleste spørgsmål.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2002 - 22:15 #6
;o)
Avatar billede columbus Nybegynder
25. februar 2002 - 23:49 #7
Nu er det selvfølgelig en original windows cd, for ellers er det ikke sikkert at den er bootable :-)
Avatar billede blackie Nybegynder
26. februar 2002 - 09:58 #8
retaxes-> :-}
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 11:01 #9
blackie> det er godt nok mange år siden jeg var en dreng, nu er jeg en gammel dreng ;o)
Avatar billede blackie Nybegynder
26. februar 2002 - 11:34 #10
retaxes-> Jamen, det ændre da ikke noget, du er vel da stadig en dreng ik'? eller hvad? ;-]
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 11:54 #11
ja, inderst inde
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. februar 2002 - 13:56 #12
Jeg har lige et spørgsmål i forbindelse med installation af Xp. Hvis man f.eks. har me og sætter en XP cd i og vælger at installere. Gå den så selv igang med at formatere eller hvordan fungere det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 14:29 #13
hmm, vi vil gerne hjælpe dig, men man skal oprette sit eget spm.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. februar 2002 - 19:33 #14
Avatar billede michaeltran Nybegynder
26. februar 2002 - 22:04 #15
tak for hjælpen :-) det virker nu, men det med pointen ved jeg ikke hvordan det virker helt, jeg ville gerne give jer allesammen point, for alt det tid i har brugt på mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 22:13 #16
ja, nu har du givet dem til bart ;o)
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
27. februar 2002 - 13:54 #17
tak