Avatar billede snowball Novice
25. maj 2000 - 17:31 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Gen-installering af Windows NT på Dell pc

Jeg har en Dell Optiplex GX110 pc med Windows NT 4 Work. som er fucked up, og jeg vil derfor gerne installere den om. Har Dell ikke en cd som man bare kan smide i drevet, boot'e på den og så klarer den resten (li'som Compaq har!)???

Der er godt nok en Resource cd med, men hvis jeg booter på den kommer der bare en menu op hvor man kan vælge om man vil teste PC'en eller man vil gå til kommando prompten !

Snowball
Avatar billede nej Nybegynder
25. maj 2000 - 17:47 #1
Hvis du ikke har fået en cd med, så har Dell nok ikke.

Mvh Emil
Avatar billede azeam Nybegynder
25. maj 2000 - 17:54 #2
nej det kan delle ikke finde ud af..

det er noget pis..
jeg foreslår at du skriver en mail til dem og brokker dig. eller bare køber en oem vertion ef win2k.

hehe hav det sjovt med at "installere den om"

du er for griner mand!!
Avatar billede azeam Nybegynder
25. maj 2000 - 18:02 #3
nok sjov.
er det sådan en her??

Intel 600-MHz Pentium III (Coppermine) processor
Intel 810E chip set
Intel integrated graphics with Direct AGP configured at maximum 24-bit color depth
128 MB system memory
Microsoft Windows NT 4.0??

for så er der ikke cd med. 8-)
Avatar billede smolf Nybegynder
25. maj 2000 - 18:04 #4
Blaaa jeg syntes du skulle klappe i Azeam og så lave noget fornuftigt - f.eks. matematik ?

Sorry snowball men sådan er han - og vi skal nok straffe ham ved at lade ham vaske op !!!

SM0LF
Avatar billede azeam Nybegynder
25. maj 2000 - 18:11 #5
smolf dit fedtøre!!!

Jeg skal krafteddermæleme ikke vaske op!! du er dæleme dum SMfedeØLF!!

og matematik kan man lige copypaste hvis det er for svært. DELL er dumt!!!!
Avatar billede kjalle Nybegynder
25. maj 2000 - 23:14 #6
Hi hi hi ..... Kvikke hoveder mand !!!!

Snowball >< Selvom Dell er utrolig store og efter min mening geniale, har de så vidt jeg ved ikke lavet denne slags cd'er til deres maskiner .... Dell sælger som regel ikke til private men til virksomheder/skoller o.lign. og den slags cd du snakker om er for 'IT-Analfabetikere' så derfor har de ikke cd'er som dem !!

Jeg foreslår dig at du, når din maskine kører optimalt igen .... Ghoster et image ned på en cd og laver så en eksekverbart ghost på cd'en så den kan boote op på dette og derefter selv installere det hele ..... Sådan gør jeg på mit arb - det virker superrent :o)

//Kjalle :o)
Avatar billede snowball Novice
25. maj 2000 - 23:33 #7
azeam: Ja, den jeg sidder med er bare en lidt størrer udgave med en størrer HD, mere RAM og en størrer processor. Og lige en ting til: FUCK HVOR ER DU LAM AT HØRE PÅ !!!

kjalle: Nu er det heller ikke privat jeg har problemet, men på mit abejde hvor vi efterhånden er tem'lig meget storforbrugere af Dell PC'er, og som du selv skriver så er de geniale lavet; når man altså først lige har fundet ud af hvordan man skal skille den ad og samle den igen ;)

Jeg er godt klar over at den slags cd'er nok mest er tiltænkt "de dumme" (eller de lidt dovne som mig ;)) men du må da gi' mig ret i, at det er meget nemmere bare at smide en cd i drevet og så la' den lave alt arbejdet ;)

Men hva' ! Jeg må bide i det sure æble og "do the dirty work" ;)

Snowball
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. maj 2000 - 01:31 #8
Snowball >< Jo, nok er det meget nemmere, men men men. En ting jeg hader ved de her cd'er er at man jo ikke vælger noget som helst selv - man får ikke lov at konfigurere noget og det sys jeg ikke om :o( Det gør de fleste administratorer ikke, da systemet som regel skal sættes helt specielt op - som du sikkert også har brug for på dit arb. :o)

Derfor laver jeg selv den her 'opstarts-cd' og da pc'erne er ens er det jo bare fedt :o)

//Kjalle :o)
Avatar billede nej Nybegynder
26. maj 2000 - 10:00 #9
Snowball: haha, for godt lige at give ét point til Azeam :-)

Og sådan lige en kommentar til diskutionen. Der er simpelthen ikke noget bedere end selv at kunne få lov at installere sin spand og sidde og tweake den, hehe :-)

Mvh Emil
Avatar billede snowball Novice
26. maj 2000 - 21:23 #10
Det er også rigtigt, men hvis man nu ikke liiiige har tid til det, så er det jo igen nemmere med sådan en cd ;)

Det ta'r jo lige lidt mere end et par minutter at installere NT fra bunden af ;)

Snowball