Avatar billede kenneth74 Nybegynder
25. februar 2002 - 20:24 Der er 3 kommentarer

Åbning af porte på en Cisco 807 Router (VPN)

Hej gruppe

Jeg har derhjemme fået en ADSL 2048/512 VPN forbindelse, som kører igennem mit firma. Det kører fint og ret så hurtigt på nettet, men det tyder på at der skal åbnes nogle porte, da følgende ikke er muligt:

1. Spille online multiplayer spil.
2. Programmer som eDonkey2000, Kazaar og Morpheus er en evighed om at downloade noget.

Jeg har fået et Konsol-Kabel, som jeg ved skal bruges for at få adgang til Routeren via Hyberterminal. Men hvad skal man skrive for at åbne disse porte og hvilke porte snakker vi om (port 80??) Det er en Router igennem Telia, hvis det skulle hjælpe!! håber der er nogle derude i landet som har et godt forslag... På forhånd tak...

Kenneth A.
Avatar billede toontech Nybegynder
25. februar 2002 - 20:34 #1
Avatar billede danic Nybegynder
26. februar 2002 - 14:41 #2
Normalt er en router åben, men prøv at logge på, skriv:

wr t (for at se konfiguration)

kig efter access-list for at se om der er lukket af for noget.
Avatar billede lt0 Nybegynder
04. marts 2002 - 15:53 #3
Læg din konfiguration herop, så er det lidt nemmere.  Som Danic er det dine ACL lister der låser dig, men det er ikke nemt at sige hvilke porte der skal åbnes for.  Prøv evt. at ehnte programmet Languard fra tucows, den kan se hvilke porte der er tilgængelige og hvilke der ikke er.