Avatar billede digihosting Nybegynder
25. maj 2000 - 16:52 Der er 2 løsninger

Opgradering af Linux webserver

Jeg har lejet en 350 mhz server hos www.rackspace.com. Den kører med red hat linux 5.2. For at opgradere vil de sætte en ny harddisk i med redhat 6.1, overføre dataerne og så flytte den gamle hd. De siger, at det er den bedste måde da en opgradering fra 5.2 til 6.1 ofte ender galt.

Kan det være rigtigt? Hvis ikke, er der nogen her, som har nok forstand på den slags, og som har lyst til at hjælpe?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
25. maj 2000 - 18:46 #1
Der er noget om det... så vidt jeg husker var der en del fejl i 6.0, 6.1 og specielt 6.2 dist. fra Rød Hætte!
Den eneste fordel ved IKKE at lave en ny installation med Linux er at du beholder dine instillinger (eg. window manager settings osv.)
Avatar billede steffen Nybegynder
25. maj 2000 - 20:46 #2
Hvis du ellers sørger for at gemme systemets indstillinger og bruger-biblioteket, altså:

/etc og
/home

skulle du have en rimelig chance for efter ny installation at genoprette systemet vha. de gemte filer.

Det er rigtigt at de fleste fraråder at opgradere - sikkert med god grund - kender dog ikke i detaljer hvor det går galt.