Avatar billede sln Nybegynder
25. februar 2002 - 17:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Server.CreateObject svigter

I forsøget på at løse et problem var jeg idag så "uforsigtig" at køre den seneste servicepack til Microsoft Visual Studio 6.0. Det løste ikke mit probnlem, men gav mig et andet og værre.

Når scripts nu kalder "Server.CreateObject" f.eks således:

Dim myObj
Set myObj = Server.CreateObject("Fitch.TransferOrders")

får jeg denne besked;

"Kaldet til Server.CreateObject blev ikke udført under kontrol af tilladelser. Adgang til dette objekt er nægtet."

Det er IIS 5.0 der kører.

Scriptet er med garanti iorden.

Hvem har oplevet noget lignende.?

SLN

Avatar billede bufferzone Praktikant
26. februar 2002 - 20:33 #1
Det har jeg og så vidt jeg husker (det er meget længe siden) flyttede jeg placeringen af siderne fra webserverens d:/drev til c:/drevet og ændrede nogle rettigheder. Jeg prøver lige at bladre i min log på arbejde i morgen

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2002 - 12:20 #2
Jeg mener at det IUSR rettighederne der er røget..?!?

Men ellers er der følgende muligheder:
- IUSR_xxx har ikke rettigheder til at eksekvere en fil
- filen mangler ganske enkelt (slettet, flyttet, aldrig installeret)
- filen ligger ikke i "søgestien" (i gamle dage: path=c:\winnt osv)

Så løsningen må være at give IUSR de rigtige rettigheder i c:\winnt\ Den nemme og meget usikre løsning er at give fuld kontrol!!!

Hilsen
Kim
Avatar billede sln Nybegynder
27. februar 2002 - 12:23 #3
Hej Kim

Jeg takker foreløbigt for svaret, men må kigge på det i aften derhjemme.

sln
Avatar billede sln Nybegynder
28. februar 2002 - 12:35 #4
Næh! - træerne vokser ikke ind i himlen. Jeg har prøvet snart sagt alt, og her til morgen, gik jeg igang med at afinstallere og genindstallere. Det har så givet endnu et nyt problem med Visual InterDev, som ikke viser kode i farver og også har tabt muligheden for at skifte mellem design, html og vis mode.????

Jeg forudser jeg er nødt til at starte fra scratch, men forinden vil jeg prøve den nævnte operation endnu engang og undlade den servicepack der startede problemerne.

SLN
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2002 - 09:31 #5
Ked af at det ikke hjalp, vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om noget
Avatar billede sln Nybegynder
05. marts 2002 - 09:50 #6
Til orientering vil jeg lige nævne, at jeg nu, efter en geninstallering af W2000 har fået programmet til at køre igen, men men, nu med nye forunderlige fejl.
"Denne grænseflade understøttes ikke", får jeg at vide når jeg forsøger at bruge et af programmets vitale muligheder, at lave Connections til databaser. Så noget snavs har lagt sig et eller andet sted.

SLN
Avatar billede sln Nybegynder
20. august 2010 - 12:45 #7
Luk dette gamle spørgsmål