Avatar billede hsh Nybegynder
25. maj 2000 - 14:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

formularsvar

I Frontpage 2000 (med extension) vil jeg oprette en formular, hvor jeg skal modtage svar tilbage på e-mail.Hvilken kode skal jeg skrive? når jeg skal regne med at der er nogen der ikke har installeret et postsystem og jeg har ikke ASP/database eller anden fansi serverfunktion til rådighed (har ikke permission). Hvad kræver Mailto?
Avatar billede fumes Nybegynder
25. maj 2000 - 14:36 #1
Mailto gør bare at standard email-programmet åbnes og i TO står den email adresse der står efter mailto:
Avatar billede hojben Novice
25. maj 2000 - 14:44 #2
Den kode du søger, generes jo ud fra Formularknappen send.. Dobbeltklik på Send og skriv den adresse du vil ha til at modtage mailen..
Avatar billede hsh Nybegynder
25. maj 2000 - 14:51 #3
jeg har prøvet med e-mail på send knappen, det virker også hvis modtageren har et post program, spørsmålet er hvis de ikke har. Til Fumes: så skal modtageren jo have et mailprogram.Jeg tænker på de folk som bruger Forum/Hotmail osv.
Avatar billede morten_b Nybegynder
25. maj 2000 - 15:44 #4
Du kan ikke lave en kode som automatisk:

1. Finder ud af om brugeren har Hotmail, Yahoo-mail eller lignende,

2. Går ind på denne side

3. Logger ind på brugerens konto

4. Starter en ny mail

..hvis det altså var det du mente...
Avatar billede manon Nybegynder
25. maj 2000 - 15:59 #5
Find ud af hvad din server understøtter! Hvis det er cgi - det gør de fleste - så kig på deres supportsider og se om de ikke har skrevet noget om form2mail.
Ellers må du ringe til sysadmin på din server og spørge.

Hvis du bruge Teledanmark har jeg et godt form2mail script - det samme gælder for get2net.

\manon
Avatar billede hsh Nybegynder
25. maj 2000 - 16:10 #6
Det var ikke det, det var kun for at illustrerer at ikke alle folk der går på nettet har oprettet eget postsystem.Spørgsmålet er stadig at jeg skal på min hjemmside kunne modtage post fra forskellige pcér rundt omkring.Så når min hjemmeside bliver kaldt frem kan de maile uanset om der er et postsystem på maskinen
Avatar billede manon Nybegynder
25. maj 2000 - 16:19 #7
Har jeg nu forstået det korrekt ? Vil du have at man skal kunne modtage,læse og sende sine mails fra din hjemmeside af ???

Jamen, så er svaret til dit spm : Du skal have et webmail ligesom det store internetudbyder har det!

Avatar billede hsh Nybegynder
25. maj 2000 - 16:32 #8
nej!det var et svar til Morten.Dit tidligere svar tyder mere på det rigtige. Jeg skal ikke have webmail. Jeg skal have en formular, med en kommentar i, sendt til min e-mail.Så det tyder på at jeg skal finde ud hvad min server understøtter, der er ikke andre vej åbenbart? Jeg vil gerne have dit form2mailscript og hvis du kan give mig deres adr. på supportside også. Hvis det nu understøtter cgi,kan min sysadm. så stadig afskære mig fra det på serveren ?
Avatar billede manon Nybegynder
25. maj 2000 - 16:39 #9
Hmmm...

Hvis du vil have at der skal være et subjekt/prevalgt kommentar i din hjemmesidemail, kan du vælge at bruge dette:

<A HREF="mailto:xxx@xxx.xx?subject=Hej henrik">

Hvilken udbyder/server har du ? TDI/Get2net/worldonline? Alle deres form2mail scripter er anderledes, fordi deres direktorat er ikke det samme. Så det hjælper dig ikke at jeg sender dig en form2mail fra TDI, hvis du bruger get2net.

Hvad mener du med "stadig afskære mig fra det på serveren" ????
Avatar billede hsh Nybegynder
25. maj 2000 - 16:48 #10
jeg er i et firma hvor jeg ikke kan få nogen adgang til webserveren mht. asp/database osv. pga sikkerheden og det er der jeg har en hjemmeside. Vores netopkobling er via teledanmark
Avatar billede hsh Nybegynder
25. maj 2000 - 17:17 #12
manon: du kan så ikke hjælpe mig med det script!! men jeg kigger på de adresser du har sendt og hvis du lige svarer tilbage får du mine point og jeg vil sige tak for hjælpen
Avatar billede manon Nybegynder
25. maj 2000 - 18:09 #13
Inden du giver mig dine point, så check lige om din server understøtter cgi og at stien til de form2mail er rigtige. Ring evt. til TDI på 89 373737.

Hvis du kigger på

http://home1.inet.tele.dk/mlynge/ftpfolder/ftpindex.htm

og scroller ned i bunden på venstre side - der finder du 2 links, som du kan åbne og se kildekoden på.
Avatar billede manon Nybegynder
25. maj 2000 - 18:17 #14
en TDI form2mail kunne se sådan her ud:

<form action="http://homeX.inet.tele.dk/cgi-bin/form2mail.pl" method="POST">
  <input type="hidden" name="mark"
  value="http://homeX.inet.tele.dk/brugernavn/XXX.html"><input type="hidden"
  name="nexturl" value="http://homex.inet.tele.dk/brugernavn/index.html"><input
  type="hidden" name="to" value="dinemail@XXX.dk"><input type="hidden" name="sub"
  value="Post fra hjemmesiden"><div align="center"><center><p>&nbsp;</p>
  </center></div><table border="0" width="100%">
    <tr>
      <td width="44%"><div align="center"><center><p><font face="Arial">Afsender:&nbsp;&nbsp; <input
      type="text" size="35" name="name" maxlenght="35"> </font></p>
      </center></div><div align="center"><center><p><font face="Arial"><br>
      E-post adr: <input type="text" size="35" name="from" maxlenght="35"></font></p>
      </center></div><div align="center"><center><p><font face="Arial"><textarea name="besked"
      rows="12" cols="62"></textarea> </font></p>
      </center></div><div align="center"><center><p><font face="Arial"><input type="reset"
      name="B2" value="slet"> <input type="submit" value="send e-post"></font></td>
    </tr>
  </table>
  <div align="center"><center><p>&nbsp;</p>
  </center></div><div align="center"><center><p>&nbsp;</p>
  </center></div>
</form>
Avatar billede manon Nybegynder
25. maj 2000 - 18:17 #15

Husk at http://homeX.inet.tele.dk/cgi-bin/form2mail.pl kan se anderledes ud hos dig.
Avatar billede manon Nybegynder
25. maj 2000 - 18:21 #16
her er en anden:

<FORM ACTION = "http://cgi.inet.tele.dk/cgi-bin/form_processor.cgi" METHOD = "POST">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "mailto" VALUE = "internetsalg@tdk.dk">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "html_response"
      VALUE = "Her skrives hvad der skal svares naar form'en er postet">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "email_subject"
      VALUE = "Her skrives emnet paa den sendte e-mail">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "variable_order"
      VALUE = "name|client_email|omdig">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "required_variables"
      VALUE = "name|client_email">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "url_of_this_form"
      VALUE = "http://cgi.inet.tele.dk/">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "background" VALUE = "">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "bgcolor" VALUE = "FFFFFF">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "text_color" VALUE = "000000">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "link_color" VALUE = "">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "vlink_color" VALUE = "">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "alink_color" VALUE = "">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "response_title" VALUE = "Tak for at bruge denne form">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "return_link_name"
      VALUE = "Her skrives titlen på linket tilbage">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "return_link_url"
      VALUE = "http://cgi.inet.tele.dk/">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "database_name" VALUE = "Databases/main.data">
<INPUT TYPE = "hidden" NAME = "database_delimiter" VALUE = ",">

<P>Navn (Kr&aelig;vet):<BR>
<INPUT TYPE = "text" NAME = "name" SIZE = "35" MAXLENGTH = "35">

<P>E-mail (Kr&aelig;vet):<BR>
<INPUT TYPE = "text" NAME = "client_email" SIZE = "35" MAXLENGTH = "35">

<P>Lidt om dig selv: <BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="omdig" SIZE="35" MAXLENGTH="35">

<P><CENTER>
<INPUT TYPE = "submit" VALUE = "Send form.">
</CENTER>
</FORM>