Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 14:46 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er .bin og .cue filer?

Jeg har hentet et spil, hvori der ligger en readme fil hvori der står jeg skal bla bla bla. Den nævner en exe fil, men sådan en er der ikke. Biblioteket indeholder en simshotdate.bin og en simshotdate.cue

Ligger exefilen i en af de filer? Og hvordan åbner jeg dem? Er det det man kalder en ISO fil?
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
25. februar 2002 - 14:48 #1
Det er en slags ISO filer ja.. De bliver brugt til at emulere cd'ere... For at bruge dem skal du bruge et program som fx. Daemon Tools :)
Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 14:48 #2
Jeg skal nok lige sige at .bin filen fylder 754 mb
Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 14:48 #3
Hvor får jeg det henne? Er det i en shareversion?
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
25. februar 2002 - 14:49 #4
Du skulle ku' hente det her:
http://www.daemon-tools.com/daemon_tools.htm
:)
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
25. februar 2002 - 14:49 #5
Det er freeware mener jeg..
Avatar billede hologram Nybegynder
25. februar 2002 - 14:51 #6
Ærlig talt, så virker det her ikke særlig lovligt...
Jeg ville foreslå at spørgsmålet bliver lukket før der er én der får sin eftermiddagskaffe galt i halsen og trykker febrilsk på anmeld-knappen...
Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 14:57 #7
Det er sikkert et fint program, men det virker altså ikke. Jeg kan hverken starte det eller åbne filerne med det

Til hologram, hvorfor er det ulovligt?
Avatar billede hologram Nybegynder
25. februar 2002 - 14:59 #8
mads.k:
Når du siger direkte at det er Sims Hot Date vi har med at gøre kan enhver jo regne ud hvor "lovligt" det er...
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
25. februar 2002 - 15:00 #9
du skal bruge winISO www.winiso.com det kan håndtere rigtig mange .filer
Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 15:03 #10
til hologram
Det er altså en fri version til downloading alle mulige steder. Den indeholder sims og sims hot date. Jeg går ikke ud fra de selv lader ulovlige versioner ligge til fri afbenyttelse

til bartafterdark, det prøver jeg lige
Avatar billede hologram Nybegynder
25. februar 2002 - 15:07 #11
mads:
Du har måske downloadet det fra deres eget website? :)
Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 15:09 #12
til hologram
så mange mb? haha, nej, jeg har fået det på en cd
Avatar billede hologram Nybegynder
25. februar 2002 - 15:11 #13
Din forklaring er lidt (meget) dårlig...
Selvfølgelig kan man hente alle mulige spil på nettet, men bare fordi det er muligt behøver det ikke at betyde at det er lovligt.

Og nu siger du pludselig at du har fået det på en CD..?
Lige før havde du ellers hentet det på nettet...
Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 15:11 #14
til bartafterdark
Deres shareware kan kun tage små filer. Men lige meget, jeg har købt den i stedet for (winiso altså)

Tak for hjælpen
Avatar billede hologram Nybegynder
25. februar 2002 - 15:13 #15
Vorherre bevares.
Avatar billede mads.k Nybegynder
25. februar 2002 - 15:15 #16
til hologram
jeg var jo nød til at hente de der shd og shwf filer på et link jeg fik, de kunne ikke være på cd'en. Den store fil har jeg ikke hentet på nettet, der er min computer alt for langsom til

Du behøver ikke spørge på den måde, det er altså ikke en ulovlig version men en prøve version. Men hvis det går dig så meget på, kan du jo gladeligt for mig få spørgsmålet lukket, jeg har fået mine svar.

Jeg respekterer eksperten for hvad den er, og ville ikke drømme om at oprette noget som helst om noget der var ulovligt. Det har jeg været her for længe til.

Bliver der problemer med adminnerne sender jeg gerne dem linket til sims hot date og sims prøveversion.